Ni behöver inte oroa er, risken att jag skulle börja ta betalt av alla för att vara här är mycket, mycket, mycket liten.
Jag har dock haft en del funderingar på att ev. ta lite betalt för vissa extratjänser, mestadels tjänster som inte finns ännu och troligen inte är påtänkta än
Bukefalos skulle självklart inte vara mycket utan sina användare, framförallt inte med nuvarande utformning.
Jag är självklart glad att så många gillar sidorna och återkommer och delar med sig av kunskaper och frågor.
Det som gör mig lite ledsen är att en del av er anser att det självklart borde vara gratis och varför skall man ta betalt, och/eller det kostar ju redan pengar att vara uppkopplad.
Om det vore så att jag fick en del av de inkomster som telebolagen tar in av er vore det väl ok med tanken att det redan kostar för er. Tror ni verkligen att jag får det?
Jag har lagt ned mängder med tid på denna hästsite sedan 1996 utan lön, vilket i mitt tycke är ganska ok, då jag har sett det som något väldigt roligt och intressant.
Tyvärr har det också kostat en hel del riktiga pengar. Precis som er har jag också fått betala telefonräkningar, var väl inte mer än 4 månader sedan det fanns möjlighet för mig att skaffa adsl, så det har blivit en hel del.
En server för en välbesökt webbplats kostar många gånger mer än en server som har ett mer normalt besökar-antal.
Om jag hade valt en av de svenska servrar jag tittade på så hade nog kostnaden blivit minst 30000 kr per månad. Nu hittade jag en på annat håll där jag kommer undan billigare, även om det fortfarande kostar en bra slant varje månad.
Programvaror för att forum, bildgallerier, länksamlingar och en massa annat skall fungera kostar också en liten slant.
Det finns säkert en hel del mer som kostar, men jag slutar nu innan jag inser hur mycket
Tur att man lever billigt och är föreningsmänniska i grunden som anser det ok att arbeta ideellt.
Jag kommer dock titta vidare på möjligheten för folk att frivilligt donera en slant. Likaså andra sätt att få in pengar för reklam och liknande. Även möjlighet att prenumerera på extra-special-tjänster kommer jag fundera på.
Tips, förslag och idéer mottages tacksamt.
Återigen, tack för att ni gör det roligt att hålla på med dessa sidor.