Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jo, det är klart, men räcker det att mamman varit ett duktigt avelssto, eller slår pappans namn hårdare? Kan ju vara att pappan är bra, men jag har inte hittat så mycket info om honom..
Ulrika
Jajaja, absolut! Man ska heller inte tro de flesta (hopp)ryttare om för mycket , oftast räcker det att pappan har meriter och väljer då Pastejja en poppig hingst så kan det gå bra att sälja även unghästar.
Nyfiken på vem pappan är??
Själv föredrar jag också udda stammar, men jag tror att många icke avelsintresserade sorterar bort hästar med stammar de inte känner till. T ex får antagligen en Don Shufro - Master fler spekulanter än en Don Shufro - Premium, hannoveranerhingst som var aktiv på estniska tori-stuteriet.
Ska jag nu behöva använda en poppig bruksprovsvinnare från vårens bruks? ..
Ja. MEN - och ett stort men - om DS-Masterhästen inte kan röra sig, spelar det mindre roll vad den har för morfar. Alltså, du kan locka fler att titta på hästen, men har den inte de kvaliteter som stamtavlan lovar blir det ändå inget köp (eller för mindre pengar). Åtminstone är det så jag själv resonerar vid hästköp, om inte hästen ska användas till avel.
Nej, använd en internationellt erkänd hoppförärvare. Det förtjänar fö stoet om det är en så bra häst!
ja, håller med! Internationellet eller framförallt en kombination du tror blir bra och våga lita på att det blir bra. Avkomman får prata för sig själv .
Säker på att många tycker att det är intressant att mormodern producerat hingst och svårhoppare. Får fölen bra gångarter så lär det väl synas på fölvisningen eller?
Jo men hade du åkt ut och tittat på denna? (Foto med, och båda lika snygga )
Cagliostro - Balteman xx - Esteman (Hann)
eller denna
Cafliostro - Irco Mena - Cortez
Man kan ju inte kolla på alla hästar i hela Sverige, så därför rensas ju en del bort redan när man skummar genom annonsen.
Ulrika
Det är ju pappans namn som kommer figurera men åas "bara" som morfarshingst och vad gäller det så se mitt svar till Sara-Ida ovan.
Fö så tycker jag absolut att du ska satsa på den lettiska hästen om du har en på gång, det behövs nytt blod och ffa ädelt sådant.
Äsch, kan du inte ge några dressyrvarianter i stället? Jag är ju dressyrnörd och helt ute när det gäller hoppstammar.