1. Bra anledning Undrar dock även här hur den hästan var att rida ute och galoppträna. Dvs hur den gick på träning i längre galoppsträckor. Var det ok med vanligt bett då (vilket tempo galopptränade du i?) eller?
Han var helt ok att galoppträna, red endast på gags i terrängen på tävling. Jag gjorde vanliga galopparbeten på honom oftast i havet dvs galoppintervall 2x2min eller längre 5x2min (galoppxskritt) och hur många jag gjorde berodde på tävlingen
2. Känns som en häst man lätt tar för "olydig" och lite oharmonisk. Sto (och andra med) kan ju dock vara lite knepiga. Hur var hon att rida annars?
Hon var alltid svår att rida oavsett om det var träning eller tävling. Kan ju tillägga att hon galopptränades endast vid tredagarstävlingar. Som unghäst var hon relativt lat men ju fler tävlingar hon gick dessto hetare blev hon. Man fick hela tiden tänka på att vara lugn själv. Vet inte om man kan kalla henne oharmonisk utan snarare överambitiös skulle jag vilja kalla henne. Hon var stark på hindrena i terrängen men rullade på fint mellan dem
3. Hur var hon att rida annars? Mkt ligger ju i släkten..
Hon var helt ok att rida, super att hoppa. Hon kunde sjabbla bort dressyren iblan men det var mest med att hon bytte galopp i den förvända. Lugn och fin att markarbeta. Klarade vi inte tiden i terrängen var det något fel på mätningen Hade även en helsyster till henne och den var också super att rida. Kan ju tillägga att denna häst hade tre helsyskon i svår hoppning och alla reds på vanliga bett
4. På den korta beskrivningen så låter hon som en typhäst av modell "het" Hur är hon att galoppträna osv?
Inget problem alls utan är super att galoppera på. Är lungnare i terrängen än tex banhoppningen. Sedan så är allt markarbete hur super som helst, är den lydigaste jag har på det sättet dvs att hon lyssnar på väldigt små hjälper.
5. Det var ungefär detta jag ville åt.. Många hästar är nog som din 5:a.. Skulle vara roligt att veta hur han blir i framtiden!
Tja jag vet inte om jag kan hålla med dig här i detta fallet fast det har ju med att denna häst har en otrolig ridbarhet, långt ut över vanligt och framförallt ett superhopphuvud. Han är överlagd och väldigt klok, kan gå hur snabbt som helst i terrängen för att i nästa ögonblick vara samlad. Han kommer att bli super om han får vara frisk och hel. Kan ju skryta lite och det är att våran förbundskapten säger att han är en framtida **** häst