Olydig hanhund, hjälp!

Sv: Olydig hanhund, hjälp!

Visst kommer man att behöva gå ut med hunden och rasta innan den är färdigtränad så att säga, men man får helt enkelt innan man köper hund ta i beräkning att man exempelvis måste stiga upp ett antal minuter tidigare för det tar längre tid att rasta lillvovven än den gamla pga att vissa moment blir annorlunda iom att man är under inlärningsprocess! Allt man gör med hunden är träning. Du kan exempelvis inte ena gången låta den dra i kopplet för att nästa gång bli skitförbannad för att den drar! Då lär den sig att idag är det träning då drar jag inte och nästa gång är det rastning då kan jag dra för matte/husse har bråttom och bryr sig inte så hårt. Inlärningen skall in i ryggmärgen på hunden helt enkelt!

Tycker det går alldeles utmärkt att belöna med rösten. Tycker det är lite "påhitt" detta med klicker. Det gör det hela lite mer "exklusivt" det låter bättre att säga att man tränar med klicker. Visst tror jag det fungerar bra på vissa hundar, men jag tror det är minst lika lätt att få exakthet i ett berömmande "bra" som i ett "klick klick".....

Till trådskaparen så kan jag bara rekommendera att pröva dig fram och se vilken metod som är bäst på just din hund!
Lycka till med träningen!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIV
  • Menskopp
  • Åderbråck efter graviditet

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka