Olycksfallsförsäkring?

mysboll

Trådstartare
Ni som har häst, har ni någon försäkring på er själva? Hade ni haft det även om ni inte hade haft häst/ridit? Vad täcker försäkringen och vad kostar den?

Sv: Olycksfallsförsäkring?

Jag har en olycksfalls försäkring. Skulle haft en även om jag inte höll på med hästar.
Den ersätter förlorad arbetsinkomst, sjukhusvistelse, bestående men och om man får bestående ärr. Ersätter även efterbehandlingar som sjukgymnastik m.m.
Den kostar strax över 100:- i månaden.

Ja absolut!
Täcker dygnet runt och kostar inte många kronor men kostar 58:-/månaden

Självklart olycksfallsförsäkring!

Har en som även täcker skidåkning, roadracing, fälttävlan mm.

Om du skall skaffa dig en olycksfallsförsäkring se till att den gäller vid ridning mm, det är inte alla som gör det utan då måste man ofta ha en tilläggsförsäkring.

Jag vet inte vad min försäkring kostar då mina föräldrar betalar den 1 år till men jag tror inte den är så dyr.
Inte tillräckligt dyr för att den inte ska vara värd att ha iaf.
Jag har utnyttjat min flera ggr då jag fått sjukdomar som jag kommer ha resten av livet och även skadat mig och blivit förlamad bla.
Utan försäkringen hade jag inte haft det lätt nu...
Så det har varit bra med lite ekonomisk hjälp helt klart :)

Min hemförsäkring täcker olyckor som kan ske med hästar. Jag har även behållit olycksfallsdelen från min förra hemförsäkring. De försäkringarna skulle jag ha även om jag inte höll på med hästar.
Dock ska man kolla upp om hemförsäkringen täcker skador i och med ridning, alla försäkringsbolag gör inte det.

Jag har även en "ryttarförsäkring" som jag fick när jag hade en häst försäkrad i Folksam. Jag kunde behålla den försäkringen fast hästen inte finns mer. Och den är så billig (runt 200:-) så jag behöll den.

Mina hästar är försäkrade i Sveland, de har en försäkring som täcker de som hanterar Svelandförsäkrade hästar.

Vad jag förstått så har många försäkringsbolag som försäkrar hästar en "hästhanterarförsäkring" som ingår i hästförsäkringen.

* kopparberg - rejält försäkrad som vanligt... * :cool:

Nej, jag har inte haft någon olycksfallsförsäkring på 10 år. Jag hade en (genom pappas fackförbund) när jag skadades i en ridolycka 1997 men den upphörde när jag fyllde 25.

Tack för era svar! Får nog ta och skaffa en försäkring. Frågan är bara vilket bolag det ska bli. Hemförsäkringen är swedbank och hästen lär ha folksam antar jag. Kanske är smidigast att ha allt hos samma eller hur tänker ni?

Ingår i olika paketlösningar jag har, med medlemskap etc. I livförsäkringsfallet har jag en sedan födseln och en med hänsyn till huslån.

Jag har en olycksfallsförsäkring hos folksam ca 99kr/mån, dock så täcker den inte om jag skulle skada mig vid ridning då den inte gäller vid riskfyllda sporter. Då måste man ha tilläggsförsäkring och det har jag inte brytt mig om. :o

Håller på att titta på lite andra lösningar för att det ska täcka även vid ridning, får se vad jag hittar. Hästens försäkring går ju iaf in lite och täcker om det skulle hända något.

Ni som betalar knappt 60 spänn/mån vad har ni för försäkring?

Nu vet jag inte exakt vad som täcker vad (modern betalar i något år till :angel:), men jag är försäkrad för alla typer av olyckor och dess följder (t.ex. om jag blir delvis invalid), sjukförsäkrad och livförsäkrad.
Förutom de försäkringar jag haft i princip i hela mitt liv, har jag nu också Agria incident, som täcker personskador som orsakas av min häst.

Skulle självklart ha en olycksfallsförsäkring även om jag inte höll på med hästar. Har min hos If och den kostar ungefär en tusenlapp om året. Hade jättestor nytta av den försäkringen när jag voltade med bilen.

Att ha en olycksfallsförsärking är för mig en självklarhet.
Det är ofta billigt att teckna en försäkring via sitt fackförbund. Om man är gift eller sambo räcker det då ofta med att den ena parten tecknar en försärking och medförsäkrar sin käresta!

Jag har sjuk/olycksfallsförsäkring via Folksam som min mamma tecknade åt mig då jag fick en häst över mig när jag var 14 år. Jag har även en olycksfallsförsäkring i Folksam via jobbet.

Mina försäkringar täcker även hästskador och jag har utnyttjat dem flitigt. Senast idag fick jag 10 000 kr för att jag opererat knät med följande sjukgymnastik. Klart värt att betala dryga hundralappen i månaden :)

Jag har en olycksfallsförsäkring, kostar 350kr/kvartal.

Jag hade förr försäkring via facket, lyckades skada mig då och den betalade de kostnader jag hade. När jag sedan bytte fack och där inte ingick olycksfall på fritid så skaffade jag en egen. Det kostar nog egentligen mer än det smakar men för säkerhets skull.

Vi har oxå via jobbet en sjukförsäkring, den betalar mediciner och sjukbesök.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hejsan, jag funderar på att köpa min första egna häst. Ridit sen jag var 6år till år 2015 ca 19år. Både ridskola samt...
Svar
13
· Visningar
947
Senast: Ajda
·
Hästmänniskan Har ni någon gång varit med om att ett försäkringsbolag strulat när köpare ska ta över försäkringen? Har lämnat fullmakt men när köpare...
Svar
11
· Visningar
1 245
Senast: Liten
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 829
Senast: morgaine
·
Ekonomi & Juridik Ska besikta en häst. 5 år ingen skadehistorik. Den var röntgad som 3 årings UA. Export. Fått plåtar och godkända av egen vet. Säljes av...
Svar
15
· Visningar
1 482

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Oseriös avel 2023
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka