P

Pepita

Min D-ponny fäller och ser mer och mer ut som en mjällig liten krake. Jag har hört att man kan je matolja. Min lilla fråga är: Hur mycket ger ni i varje hink? Han äter. 3 kraftfoder mål om dagen. Två med kornkross och betfor och ett med kornkross, kraftgroov, magnesium och mineralerna... :bow:
 
Sv: Olja

Prova dig fram,du kan ju börja med 1dl/dag.Tänk på att det också ger energi.
Annars kan du ge lite B-vitamin,det kanske är det han fattas vid pälsfällningen.
mvhR
 
Sv: Olja

TACK SÅÅÅÅÅ Mycket! Det var därför han blev piggelin nu då....åh tack :rofl:
 
Sv: Olja

Pepita skrev:
Min D-ponny fäller och ser mer och mer ut som en mjällig liten krake. Jag har hört att man kan je matolja. Min lilla fråga är: Hur mycket ger ni i varje hink? Han äter. 3 kraftfoder mål om dagen. Två med kornkross och betfor och ett med kornkross, kraftgroov, magnesium och mineralerna... :bow:

Matolja är inget substitut för b-vitamin under pälssättning (alltså även vår när de fäller och sätter sommarpäls). Jag ger matolja alltid både för att det är bra och energirik mat och för blankare päls. Sedan ger jag dessutom b-vitamin vid pälssättning.

Hälsning Maja
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
918
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 740
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 452
Senast: Shaggy
·
Foder & Strö Hej! Har en ridtravare född 09, sto som behöver gå upp i vikt. idag äter hon: 8kg hö med bra värden 2,5 kg lucern 20ml potatisprotein...
Svar
18
· Visningar
1 427
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Köp av häst
  • Stora shoppingtråden II
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp