Olikstora pupiller

mandalaki

Trådstartare
Kraftigt olikstora pupiller - den enda rund, den andra jättesmal.

Så såg min ena katt ut när jag kom hem förut. Han är innekatt och har INTE fått en bil i huvudet.

När jag kollade ögonen, bl a lyste med en ficklampa för att se hur pupillerna reagerade blev de normala igen, över ca 20 sekunders tid.

Vet har inte telefontid förrän sent i eftermiddag, därför frågar jag här så länge om nån sett nåt liknande.

Han är 4,5 år och mig veterligen fullt frisk. Betedde sig helt normalt när det där med ögonen hände.

Sv: Olikstora pupiller

Det låter inte bra, agria telefonvet kanske? (Om du inte fått tag på någon redan)

såg det på veterinärerna.
Ena pupillern var stor och den andra liten.Den katten hade canser i ögat och var tvugna att ta bort det.
Ring till en vet nu!

Som jag skrev: jag väntade på vets telefontid. Det innebar både vet på den klinik jag brukar använda samt Agrias telefonveterinär.

Nu har jag pratat med båda. Det finns ingen naturlig förklaring till vad som hände med min katt, förklaringen KAN vara en infektion i mellanörat, nån annan virusinfektion - eller nåt rent neurologiskt.

Men händer det inte igen behöver jag inte tänka på det. Alltså ska jag hålla koll på honom och ta in honom för utredning om det händer igen.

Ok. hoppas att det inte är någe allvarligt.

Liknande trådar

Katthälsa Min elvaåriga devon, Kiwi, håller på att bli blind på båda ögonen. Det började med att pupillen på ena ögat inte reagerade på ljus, den...
Svar
16
· Visningar
2 232
Senast: MissFideli
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 954
Katthälsa Min bror som passar våra katter upptäckte just att den 13-åriga hankatten är svullen på båda sidor av ansiktet, på kinderna och liksom...
Svar
3
· Visningar
8 576
Senast: Vira
·
R
Hästvård Behöver lite rådgivning och "brainstorming". Jag var borta under helgen så min kompis skötte min häst. Min häst var enligt uppgift...
Svar
4
· Visningar
844
Senast: Rockypro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama