Olika träningsövningar

P

Pluppen

Hej!
Jag behöver hjälp med några saker som jag hoppas på att ni kan hjälpa mig med :) (har idetorka!)
Jag ska tävla om ett tag och ska träna upp galoppen och tölten lite till..

I galoppen går det lite sådär. Hur kan man göra han mjukar i galoppen med olika övningar? Och så att han bär sig lite bätte?

Tölten så vixlar han lite. Tänkte tölt på volter är bra för hästar som vixlar, sa min tränare. Så det ska vi träna på och tölta i korta sträckor och på böjda spår. Vad finns det mer man kan träna så han bär sig mer med bakbenen?

Verkligen jätte tacksamt med ideér och tips :bow:

Sv: Olika träningsövningar

Hej ! Min isis orkade heller inte bära upp sig riktigt men jag klättrade jätte mkt i branta backar och stäkte framdelen och bakdelen. Galoppen på min häst var ganska fråmtung och han hade svårt att bära sig. Jag tränade mkt på fattningar. tex på en raksträcka så gjorde jag 5 fattningar och galopperade 2 galoppsprång ist för att galoppera en lång sträcka. Om en häst misslyckas flera gånger om sänker den sitt självförtroende så som vi människor. :) I tölten kan du göra mkt övetgångar skritt tölt skritt osv innan man går över i tölt ska man ha sammlat hästen mkt i skritten så du knapt känner när han övergår från skritt till tölt. Börja med ett långsamt tempo tölt så han orkar ! :D hoppas det går bra ! :D

Sv: Olika träningsövningar

Ahaa okej :) Tack så jätte mycket med dina tips! Ska klättra imorrn med hästen om jag får fast skon som hålelr på och lossnar...

Mera tips är såklart välkommna :D

Liknande trådar

Hundträning Hej och hjälp!... Har en retriever av jakttyp som tidigare velat apportera vilt, från 5 månader till 1-1,5 års ålder, men som nu ca ett...
Svar
10
· Visningar
1 069
Senast: bobbbo
·
Dressyr Någon som har några kloka råd om ni skulle rida en häst som skjuter ut ena bogen (i detta fallet vänster bog) när ni rider? Stor och...
Svar
14
· Visningar
1 868
Senast: JohannaB
·
Träning Jag behöver lite tips och inspiration. Min häst är 8 år och går stadigt i förvänd, har en bra grund galopp men är inte så reaktiv. Han...
Svar
17
· Visningar
2 328
Senast: JohannaB
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
1 133
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka