A
AtletShipping
har probelm med att få täckena att sitta bra på pållen..
har 1 shire (regntäcke) och för att få det att ligga bra måste man dra det långt upp på halsen och då knäppa bogspännet, men då trycker det på manken och halsen och.
Om man spänner det lösare kasar det bak och trycker på manken och bogen.
Provade även ett vintertäcke (Shires) med halvhals.
Satt rätt bra i bogen, det var precis! Men det var alldeles för långt..
Det var strl 145, så 135 hade antagligen strypt honom.
Jag vet inte om det beror på att pållen har så himla hög manke och då gör att täckets storlek blir fel förhans kroppsform?
Bringan står oxå ut mkt.
Sen har jag 1 vintertäcke (thermo master) det är likadant där.
Men stalltäckena är värst! De är oxå Thermo Master, de måste man spänna hårt i bogen, annars kasar det bakom manken och drars nästan i sönder i bogen.
Som tur är behöver han inget täcke i boxen så jag får ha dessa täcken som svettäcke.
Samma ulltäcket (köpt i flyinge, vet inte märket).
Han har 145 i täcke, har ptovat 135 men det blev för kort eftersom man måste dra fram det så långt för att få det att sitta bra i bogen.
155 drunknar han i!
Nu är det inte jag som köpt täckena till pållen, har inte varit med när de provades, utan det är ägaren (jag är fodervärd) och de följde med.
Kan ni berätta lite om olika märken och hur de sitter?
Han måste ha nytt täcke nu, han har nu skavt bort en hårfläck på var bog..
Men jag vet inte vilka täcken jag ska titta på!
har 1 shire (regntäcke) och för att få det att ligga bra måste man dra det långt upp på halsen och då knäppa bogspännet, men då trycker det på manken och halsen och.
Om man spänner det lösare kasar det bak och trycker på manken och bogen.
Provade även ett vintertäcke (Shires) med halvhals.
Satt rätt bra i bogen, det var precis! Men det var alldeles för långt..
Det var strl 145, så 135 hade antagligen strypt honom.
Jag vet inte om det beror på att pållen har så himla hög manke och då gör att täckets storlek blir fel förhans kroppsform?
Bringan står oxå ut mkt.
Sen har jag 1 vintertäcke (thermo master) det är likadant där.
Men stalltäckena är värst! De är oxå Thermo Master, de måste man spänna hårt i bogen, annars kasar det bakom manken och drars nästan i sönder i bogen.
Som tur är behöver han inget täcke i boxen så jag får ha dessa täcken som svettäcke.
Samma ulltäcket (köpt i flyinge, vet inte märket).
Han har 145 i täcke, har ptovat 135 men det blev för kort eftersom man måste dra fram det så långt för att få det att sitta bra i bogen.
155 drunknar han i!
Nu är det inte jag som köpt täckena till pållen, har inte varit med när de provades, utan det är ägaren (jag är fodervärd) och de följde med.
Kan ni berätta lite om olika märken och hur de sitter?
Han måste ha nytt täcke nu, han har nu skavt bort en hårfläck på var bog..
Men jag vet inte vilka täcken jag ska titta på!
Senast ändrad av en moderator: