Olika stora skor

BernT

Trådstartare
Köpte ett par boots för nån månad sen från Feetfirst. Beställde de på nätet så provade skorna hemma först när de kom och provade då bara ena... Den passade och jag la undan skorna för att ta fram när det blev kallare. Vilket det blivit så häromdan var det dags att använda de. När jag gått ner till bilen i garaget känner jag att fan, högerskon är ju mindre?? Mätte de inuti och högerskon är mycket smalare :confused:

Kan ju inte lämna tillbaka då ångerrätten löpt ur + jag har använt de. Kan man töja på något sätt? De är i skinn. Vänsterskon passar perfekt och mina fötter är lika breda (jag mätte) så det är inte fötterna det är fel på.

Så jäkla störigt :down:

Har du pratat med företaget? Skulle bli väldigt förvånad om de inte skulle ta emot en reklamation på ett så uppenbart fel som olika breda skor.

Nej har inte gjort det än. Jag tänker att vänsterskon kanske är provad mycket innan? Att den helt enkelt töjt sig? Iofs kommer skorna från ett lager så de borde ju inte vara provade så mycket. Jag får testa i helgen och se vad de säger.

Kom på att om det är så att vänster töjt sig så innebär det ju att båda isåfall är för smala och att jag skulle behöva ha strl 41, jag har 39 i vanliga fall men brukar köpa 40 på boots för att få plats med sula/tjocka strumpor. Så det känns ju inte som det beror på det heller.

Köpte ett par boots för nån månad sen från Feetfirst. Beställde de på nätet så provade skorna hemma först när de kom och provade då bara ena... Den passade och jag la undan skorna för att ta fram när det blev kallare. Vilket det blivit så häromdan var det dags att använda de. När jag gått ner till bilen i garaget känner jag att fan, högerskon är ju mindre?? Mätte de inuti och högerskon är mycket smalare :confused:

Kan ju inte lämna tillbaka då ångerrätten löpt ur + jag har använt de. Kan man töja på något sätt? De är i skinn. Vänsterskon passar perfekt och mina fötter är lika breda (jag mätte) så det är inte fötterna det är fel på.

Så jäkla störigt :down:

Om det av någon anledning inte går att reklamera och returnera, så brukar man inte tipsa om att gå med våta ullsockar i läderskor/stövlar för att få dem att töja ut sig?:)

Liknande trådar

Utrustning Hade tänkt skaffa hovboots till mina två hästar (en nordsvensk och en shettis) då jag bara såg fördelar med det för vår del, istället...
Svar
11
· Visningar
1 671
Senast: mizzmaria
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama