Olika skolor - Spanska Ridskolan, Warendorf mm.

P

pampen

Hur skulle ni beskriva följande skolor. Vad bygger egentligen deras grund i träningen på?

* Spanska Ridskolan
* Dr R Klimke
* Warendorf

Är jag helt ute och cyklar om jag säger att de två översta är mer åt det klassiska hållet och den sista är mer "normal" tysk ridning?

Vad tror ni man får om man blandar de olika stilarna?

Sv: Olika skolor - Spanska Ridskolan, Warendorf mm.

Jag har nylien sett Klimkes band igen, och blev förvånad faktiskt.

Jag är insatt i SRS och Verden - lite mindre än Warendorff, och där ser jag egentligen ingen skillnad.

Däremot finns tysk ridning i en massa "varianter" på samam sätt som Svensk ridning finsn i varianter
Zeilinger tex ser inte likadan ut som Balkenhol.
Lussan har sin "stil" medan Brink tex har en annan.

Vad menar du med blandar?

Jag överväger att jobba som arbetande elev hos en tränare som själv har tränat enligt ovanstående, och funderade helt enkelt vad jag skulle kunna förvänta mig för träningsmetoder... Därför undrade jag lite hur ni skulle tro att en mix av de olika tankarna skulle kunna se ut... Och framförallt vad är grundtanken för de olika???

Fast Balkenhol är ju på Warendorf en del (eller har varit iallafall) och han och Klimke är ju rätt lika

Liknande trådar

Western I höstas började jag rida efter femton års (!!! vart tog tiden vägen?) uppehåll. Valet blev då att börja på en ridskola med...
Svar
4
· Visningar
3 426
Senast: Myrten
·
Ridning Ska försöka att inte bli för långrandig nu. Har ridit mer eller mindre aktivt sedan jag var 11 år gammal och är idag i trettioårsåldern...
Svar
7
· Visningar
2 014
Senast: Nepenthe
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 331
Senast: shia
·
Hästvård Hejsan, Kommer med stor sannolikhet att kunna köpa min första häst ganska snart, och allteftersom det stundande köpet blir alltmer...
Svar
7
· Visningar
1 662
Senast: Reville
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka