Olika långa steg?

T

Tette__

Min häst tar olika långa steg med sina bakben. Hon tar längre steg med höger bakben än med vänster! Hon har alltid gjort så, men varför? Och är det nåt man kan träna bort på nåt sätt?

Sv: Olika långa steg?

Min häst tar olika långa steg med sina bakben. Hon tar längre steg med höger bakben än med vänster! Hon har alltid gjort så, men varför? Och är det nåt man kan träna bort på nåt sätt?

Kolla upp så att hästen inte har ont.

då är hon kortare i sina muskler på den sidan..ta ut massör eller equieterapeut eller någon duktig med laser..finns även magneter och back on track täcke man kan använda för att mjuka upp muskler och sedan kan någon visa hur du stretchar!

lycka till!!

din häst haltar med klarspråk!

hästar som tar olika kånga steg med benen gör det för att det gör ont, eller för att det har gjort ont och lett till en rörelsestörning. detta skall alltid utredas av en veterinär som har god erfarenhet av hältor.

om det sedan visar sig att det inte ör ont någonstans längre och det bara är en rörelsestörning så behövs ju inte heller några pengar slösas bort på equiterapeuter och massörer.

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
968
Senast: Fiorano
·
Hästvård Jag har snubblat över några trådar på FB på sistone om alternativbehandlingar av hästar (avmaska med örter, inte vaccinera...
Svar
6
· Visningar
382
Senast: animalasia
·
Hästvård Hej! För tre veckor sedan tappade min häst en sko under en ridtur, hon har ganska kass hovkvalite.. hovslagaren kom dagen efter och...
Svar
6
· Visningar
765
Senast: Ajda
·
Hästvård Hej, min häst fick en kraftig hovböld i mars o h stod på klinik i fem dagar. Väl hemma gick hon bandagerad en månad och skoddes sedan...
2
Svar
21
· Visningar
2 950
Senast: Missemus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare