Olika klasser

fia0

Trådstartare
Undrar lite vad skillnaden är mellan öppna, regionala och nationella tävlingar. Kan man kvala till SM i alla, eller? :confused:
Rids uttagningar och finaler likadant....

Fia

Sv: Olika klasser

Regionala och nationella har kvalmöjllighet till SM ja, klasser som rids är A, B eller C klass. Vissa nationella har inte C-klass, kvalgränser för de olika klasserna hittar du på SIF och under sport.

Sv: Olika klasser

Sen är skillnaden mellan regionala och nationella att nationella ofta bara har B och A klass på grund av det stora trycket. Det är bara från nationella som man kan kvala till landslaget också.

Sen så rids uttagningar och finaler likadant men är man i C och B klass så rider man flera på banan medan A-klassekipagen rider ensamma och då kan välja gångartsföljd själva.

Liknande trådar

Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
1 704
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 324
Senast: Lady_S
·
Fritid Ska på GHS i februari och har köpt biljetter ihop med en kompis. Då det är heldag på lördagen så tänkte jag att jag dyker upp lite...
Svar
17
· Visningar
947
Senast: Squie
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 179
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka