Olika faser.

O

Osäker_

*Lånar en kompis nick för denna frågan*
Jag undrar vad som menas med ex: 60-70 cm A0/A0 i 2 faser och 80 cm A/A i 2 faser. + Ändras banan? Kanske kan varieras?
Funderar på att anmäla och det hade ju varit bra att veta vad det står för.
Är egentligen dressyrryttare men bara för att pröva på. Och hittar inte svaren :crazy:

Sv: Olika faser.

Jo visst gör det. Men jag förstod inte, sen stod det olika saker :crazy:

Står det tex ,
80cm 2 faser A:0/A:0
så betyder de att du rider fas1 först, är du felfri i fas 1 fortsätter du på fas 2 direkt ...
står det bara A:0 så är det bara 1 fas, snabbast tid & minst fel vinner .

Har jag fattat det rätt ?

A0/A0 i två faser:
Du hoppar en bana på tid, när du är klar med den och är felfri fortsätter du och hoppar en bana till... Svårt att förklara detdär med två faser... Men du hoppar en bana, men det är egentligen bara halva banan, men du får bara hoppa andra halvan om du är felfri i fas 1, dvs. första halvan..
A0 står för att det i första hand är felen som avgör, i andra hand tiden :)

A/A i två faser
Precis likadant som ovan, fast utan tidtagning. Dvs. om det är 5 på noll fel i andra fasen delar de på första platsen, om det sedan är 2 på fyra fel delar de på sjätteplatsen...

Hoppas du förstod, du får säga till om jag ska förklara bättre.. Suger på att förklara :o

Lycka till :)

Tack. Jag hoppas jag förstod rätt. Men de är allså omhoppning direkt efter jag hoppat sista i fas 1 (grunden)? Utan någon alls paus.

(Tack. Jag hoppas jag förstod rätt. Men de är allså omhoppning direkt efter jag hoppat sista i fas 1 (grunden)? Utan någon alls paus.)

Precis

Tack. Jag hoppas jag förstod rätt. Men de är allså omhoppning direkt efter jag hoppat sista i fas 1 (grunden)? Utan någon alls paus.

Japp.
Men i vissa propositioner/Ryttarmeddelanden så kan det stå
"A0/A0 två faser med ny startsignal" (väldigt sällan, men det händer) och då stannar du kvar inne på banan när du ridit klart och var felfri och så får du ny startsignal och hoppar fas 2.
Hoppas jag inte krånglade till det för dig nu ;)

Ojdå. Fast de står inget om det. (Inte ännu) I värsta fall får jag hoppas att jag inte är först så får jag kolla på den som är före ;) Eller så får jag väl fråga :crazy:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 681
Hoppning Med tanke på att jag är återkommande funktionär (främst på regional nivå dock) borde jag kunna dessa frågor i huvudet (:o:angel:), men...
2
Svar
25
· Visningar
5 129
Senast: Unafraid
·
Dressyr Försöker lära mig lite om det här med procenten i dressyr. Som jag har förstått det är 60% = godkänt? För att jämföra med hoppning, kan...
Svar
12
· Visningar
2 398
Hoppning Lite relevant bakgrund. Jag hoppade och tävlade massvis på ponny när jag var ung och orädd (upp till 1.20 på C- och D-ponny). Sen hade...
Svar
16
· Visningar
4 336
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka