Olika färger på metallerna på bridong och stång?

remmis

Trådstartare
FÅr man ha det?
Alltså jag har i många många år tävlar med en mässingstång och silver bridong. På olika hästar... aldrig någon som kommenterat.

Idag så sa min tränare att jag inte får ha olika metaller... men hon va inte säker om det va internationellt det gällde?

Någon som har koll?

Sv: Olika färger på metallerna på bridong och stång?

jag har sett ekipage med sprengerstång i argentan (alltså guld) och silver bridong på internationella tävlingar så det borde väl vara tillåtet?

jag hoppas det. Det va ju det vi disskuterade vis PM förut..

jag har sett ekipage med sprengerstång i argentan (alltså guld) och silver bridong på internationella tävlingar så det borde väl vara tillåtet?

btw tänker du inte på AURIGAN, som är "guld". DEt är det jag har. typ 85% koppar eller nått?!

kollade i TR och jag ser inte att det står nått om olika metaller så borde vara okej att ha som du har

verkar konstigt att man inte skulle få ha det? Hade din tränare någon förklaring till varför man inte skulle få ha det?

H*n kan inte ha blandat ihop det med att man inte fick ha olika metall på samma bett innan?

visst fick man inte det förut?

Har en annan tränare som för många år sedan kommenterade att jag inte fick ha guldstången med silver bridongen, kollade TR då också... det måste varit länge sedan de reglerna gällde?!

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 508
Senast: Mia_R
·
Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 748
Senast: lilstar
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 955
Senast: Mia_R
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 091
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar