olika behandlingsmedel för höger o vänster??

Fannih

Trådstartare
Blev aningen förbryllad då jag just läste om att man använder olika medel(hemsida som säljer medlen, mineraler o dyl.) för att behandla ex vänster bak o höger bak, samma sak gällande hästens muskler, andra "medel" för höger sida resp. vänster sida.

Har aldrig hört detta förut!

Finns det nån grund bakom detta? nån studie?

Sv: olika behandlingsmedel för höger o vänster??

Nej. Det finns inga sådana studier. :rofl:

Men fråga företaget vettja om det ens finns nån pålitlig studie om något de säljer över huvud taget. Skulle gissa på ett Nej även där. De som säljer med så urbota idiotiska påståenden är sällan mycket för studier. De "vet" ändå att det fungerar och tjänar pengar på lättlurade hästägare som vill göra allt för sin häst.

Jag antar att det var en sida med homeopat-produkter du hittat? Inom homeopatin har man ju andra teorier om ohälsa/sjukdom än inom den traditionella medicinen.

Kan inte förstå att man ens säljer medlen då, man måste ju gå efter nåt?
De borde ju iaf ha nån grund för sina påståenden..
Nåja, på sidan stod det att hästarna sagt att de ätit genmodifierad havre med..

Zebban
Jo det var nog nån sån sida.. inga billiga produkter heller..

Liknande trådar

Hästvård Jag skulle gärna vilja höra lite förslag och gisssningar på vad som kan vara fel på min häst. Har bokat kliniktid, men först om en...
Svar
5
· Visningar
2 627
Senast: bellala
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 413
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Är det någon som har använt sig av kraniosakralterapi till häst - i förebyggande eller behandlande syfte - och vad tyckte ni om detta...
Svar
2
· Visningar
1 823
Senast: Esset
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 692
Senast: Karminnie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka