Olika allergier

Sv: Olika allergier

De har ett samband, men är inte samma sjukdom. IBS kan vara ett delsymtom på de sjukdomar som tillhör IBD (tex Crohns sjukdom)

Jaha ja... Då är ena katten allergiker, precis som jag misstänkt. Kommer lite blod/slem i slutet på nästan varje avföring, han luktar lite mysko ur öronen som också kliar till och från, och kräks ibland.

Skall boka tid hos vet., men antar att det är lika bra att byta foder så fort som möjligt. Äter idag R.C Fit, funderar på att testa R.C Sensitive.

Försvinner dessa symtom när man lagt om kattens kost? (om det är denna inflammation som orsakar symptomen)

Problemen förvsinner när allergenet försvinner ur kosten och det är inte alltid enkelt att lista ut vad katten reagerar på. Har katten IBD bör man ge så lite vegetabilier som möjligt eftersom vegetabilier tenderar att förvärra irritationen.

Men ta katten till veterinär först och främst.

Liknande trådar

Katthälsa Hej, skriver denna tråden i hopp om att få andras tankar kring min situation, kanske finns det någon som varit eller är i samma sits...
2
Svar
32
· Visningar
7 103
Senast: canine
·
S
Övr. Katt Min katt är allergisk mot något och har klåda runt ögon och slickar sig på mage och bakben. Nu håller jag på att mat-testa honom. Han...
Svar
8
· Visningar
3 012
Senast: Harvester
·
C
Övr. Katt Ibland blir man lite orolig över den kunskap som finns gällande foder till sin katt.. Jag har skrivit en liten artikel som jag tänker...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
11 002
Senast: Araminta
·
Övr. Katt Mammas siames (som jag har ansvaret för) har sedan hon kom som omplacering i våras varit väldigt mager. Och inte bara smal eller tunn...
2
Svar
30
· Visningar
9 095
Senast: Heidi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar