Old Mac´s

K

KaZa

Någon som vet om de går att skruva i brodd i dem? Berätta gäran era erfarenheter. Är de dem bästa eller finns andra bättre märken. Ska passa a-ponny.

Hur är Boaboots?

Boa Boots har bättre rykte.

AANHCP som sysslar med barfotaverkning och utbildning av barfotaverkare har testat flertalet boots och tydligen så var Marquis och Boa de enda som gick igenom testet (rätta mig om jag minns tokigt).

När jag prövade Old Mac's så hade jag dem på framhovarna i ca. 15 minuter (en skrittpromenad till stallet; från sommarhagen), och han har fortfarande skav på ballarna efter dem (4 veckor senare; däremot var skavet inte stort ens direkt när jag tog av dem).

Boa Boots kan man brodda, de är betydligt mindre klumpiga, och när jag ska köpa "vinterdojor" så kommer det att bli Boa (på sommaren klarar han sig utan; men till vintern vill jag inte att han ska halka runt eller spänna sig).

Okej, tack.

Mina ska bara användas för mkt lätt ridning och promenad några gånger i veckan. Men vill kunna skruva i brodd. Veterinären jag pratade med hade bara gott att säga om Old Mac´s då hon kunde ha dem även när hon red fälttävlan med sin häst.

Liknande trådar

Utrustning Sitter å lurar på att införskaffa ett sidepull för att prova på grabbarna, men funderar på det här med designen på nosdelen Hur stor...
Svar
12
· Visningar
956
Senast: Shixle
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
766
Senast: Oknytt
·
Det här. Jag hade en kollega inom autismspektrat en gång. Han fungerade i de allra flesta fall som "alla andra" så det var inget man...
9 10 11
Svar
211
· Visningar
5 119
Senast: Grazing
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 085
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka