Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det var vad jag befarade. Den har iaf. några getter att vila ögonen på, alltid något.
Såhär är det, om jag inte minns fel.
Om man har 1 häst på en gård så är det lagligt att den går själv, behöver alltså inte ha ngr hästkompisar eller se andra hästar.
Däremot om man har fler hästar på en gård och alla går i enskilda hagar så måste de kunna se varandra ifrån hagarna.
Det är tydligen ingen lag än men en rekomendation (och en jäkla bra sådan) att man inte håller häst ensam på gården. Jag förstår inte hur man ens tänker tanken att ha en häst helt ensam på gården.
då är det inte olagligt sen heller.Så länge getterna finns.Det har varit prat om att en kanin ska duga som sällskap.
Min kille gillar inte andra hästar. Han blir oftast rädd för dom och har hemskt svårt att göra sig "förstådd", dom flesta hästar blir bara irriterad på honom. Allt kommer från en vidrig sommar på hingstbete som 1åring
Så han trivs utmärkt själv (bor inte ensam nu, men har gjort det förr)
Min kille gillar inte andra hästar. Han blir oftast rädd för dom och har hemskt svårt att göra sig "förstådd", dom flesta hästar blir bara irriterad på honom. Allt kommer från en vidrig sommar på hingstbete som 1åring
Så han trivs utmärkt själv (bor inte ensam nu, men har gjort det förr)
Ge er nu!
Anmäler gör man när hästar LIDER och är misskötta.
En ensam häst i en hage lider inte, den kanske har långtråkigt, men det är absolut inte vanvård!!!
Det gör han nu. Har gått tillsammans med andra hästar när han var på inridning men det fungerar inte fullt ut. Han gick med en häst som det fungerade helt ok med.Jo visst finns det hästar som inte gillar andra och som trivs bäst själv, men för den saken skull behöver ju hästen inte vara helt ensam på en gård tycker jag. Dom kan väl gå i separata hagar exempelvis?
Harry har nog en liten störning enligt dom flestaOm en häst av någon anledning inte kan umgås med andra hästar har den ju en form av störning, och sådant är inte normalt.