P

Paloma

Hade tänkt prova med Ökozon på min häst i sommar. Skulle vilja höra era erfarenheter av ökozon. Bra som dåliga.

Sv: ökozon

Är det verkligen _ingen_ som har några erfarenheter av Ökozon? :confused:

Har faktiskt aldrig hört talas om det, vad är det för något?

Jag har inte vågat testa det än, eftersom det är rejält dyrt. Och det behövs många olika medikamenter. Men jag kanske testar det nästa år om jag inte finner nåt bättre nu i år.

Varför inte prova med Prob oljan, blir betydligt billigare, enkelt och snabb att jobba med, absolut det bästa på marknaden, själv kombinerar jag hela serien med deras Schampo, olja och häst deo och har fått enkelt hela problemet under kontroll. Det är bara och skriva t.ex Prob olja på Google så hittar du många kommentarer och många återförsäljare. Prob håller vad den lovar, har många kompisar som använder detta.

Ökozon är superbra men dyrt.

Har en del bekanta som har behandlat med detta i några år och sen har eksemet försvunnit och nu kör de med bara flugmedel. Vet inte om detta är enstaka händelser eller hur de fungerar på detta sätt.

ökozon är RIKTIGT , RIKTIGT bra, mina hästar med svår exem är nästan symptom fria! då har vi provat det mesta innan, och det hjälper superbra!! sen å kombination med exemtäcke såklart.
jag kan bara säga gott! detta har funkat på flera hästar i stallet ( alla som har exsem och har provat det! )

en av hästarna skickade vi på betäckning ner till sunsvall, å då kunde inbte tjejen behandla, och hon klia av sig ALLT, sen då hon behandlades igen, vart hon super bra :)

Hade tänkt prova med Ökozon på min häst i sommar. Skulle vilja höra era erfarenheter av ökozon. Bra som dåliga.

Negativt:
* Jag är en tvivlare på medel som inte direkt redogörs för exakt hur de fungerar och vad de innehåller.
* Och som sagt; Ökozon är dessutom dyrt.

FÖrdelar:
* Trots min skepsis började vi med Ökozon till "vår gamling" för ett antal år sen. Och på honom funkar det BRA. Han måste fortfarande gå med täcke och smörjas ordentligt. Han har INTE (vilket tillverkaren av Ökozon ibland påstår) blivit bättre av Ökozonet för varje år. MEN; han slipper den allra värsta klådan och det blir något mer lätthanterligt pga detta. Här talar jag om en häst med MYCKET grav eksem.

Jag tycker med andra ord att det absolut är värt att prova en säsong om man har en eksemhäst!

Tack för svaren :) :)
Då ska jag åka och handla det stora paketet med ökozon imorgon.
Jag vet det är svindyrt :eek: men i slutändan på sommaren tror jag att det blir samma pengar som jag tidigare lagt ner på en mängd olika smörjor och piller/örter. :idea:
Provade PROBs produkter förra sommaren och tyckte inte att de gjorde ngn större skillnad tyvärr :( hade hoppats mkt på dem. Verkar som att man måste hitta vad som funkar för varje enskild häst.
Men det känns ju bättre att lägga ner drygt 3500 på nåt som många tycker funkar bra ;) :D

Jag började med ökozon till min islänning förra våren. Det funkade verkligen kanonbra på honom! :bow: Innan hade jag kört med alla tänkbara salvor + exemtäcke mm i ca 6 år utan någon särsklid verkan.
Nu skulle ingen kunna tro att han har exem (om man bortser från täcket då...) för man, svans och pannlugg är fluffigare än någon av de andra hästarnas. Iof så är det bara början på säsongen än så länge men jag tror och hoppas att han kommer bli ännu bättre av kuren i år. Min förhoppning är att han kan gå utan täcke helt eller delvis nästa år.
Lycka till med din pålle!:)

*kl*
En häst i stallet har behandlats med ökozon. Tycker hon blev mkt bättre förra sommaren än sommaren innan. Skulle nog använda det om jag hade en eksemhäst!

Har användt ökozon på en eksemhäst, och ska jag vara ärlig så märktes ingen skillnad mot traditionell vård som blev billigare.

Har också kört hela kittet ökozon men tyckte inte att det hjälpte..inte mer än vanligt smörj. Kör exemtäcke och olivolja istället.

Jag har hållt på med __miiiaa__'s familjs islandshästar och jag har sett skillnaden. Ökozonet har hjälp jätte bra :bow: , skulle jag ha en häst med eksem så skulle jag helt klart lägga ut pengarna för det.

Det hjälpte min ena häst mot eksemet så hon blev i stort sett symtomfri (hade lite lindrigare variant av eksem)
Den andra pållen blev lite bättre, men inte så mycket som jag hade hoppas på... Inte till det priset iallafall...

Liknande trådar

Hästvård skulle vilja höra era historier om sparkskador på bakbenen då min pålle blev sparkad på bakbenen och är tyvärr rädd för att han ska ha...
Svar
10
· Visningar
1 022
Senast: jemeni
·
Hästvård Jag köpte en nyimporterad häst i slutet av september, hästen hade då varit i Sverige i en vecka innan han kom till oss från Irland...
Svar
11
· Visningar
689
Hästvård Någon som har erfarenhet av skadad SI-led och skadad disk mellan L6/S1? Disken är tydligen en följdskada av att SI-leden är skadad…...
Svar
2
· Visningar
353
Senast: slant98
·
Hästvård Har inte haft anledning att titta närmare på sådana produkter förut, men om nu kylning blir ett regelbundet inslag i min och hästens...
Svar
7
· Visningar
389
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31