Okej, marsvin - inte hamster

morris

Trådstartare
Skrev tidigare en tråd om hamsterutställning. Pga av min hjärna tillfälligt slutade fungera, blandade jag ihop de två små gulliga djuren... :o
Testar en ny gång: är det vanligt med marsvinsutställningar? Det var nämligen en sådan jag råkade befinna mig vid! :D
Ha! Nu blev det rätt! Ber om ursäkt för virriga mig...

Ja nu var du knasig ;) Det ordnas ungefär 1 marsvinsutställning varje månad, i bland fler, på olika ställen i landet. Normalt ställs det ut ett hundratal djur vid varje utställning. Den 29-30 maj är det SM i Västerås. Varje ras har sin egen standard som domarna bedömer efter. Man ställer i junior (2-5mån) och ungdjur och vuxen (5-mån och uppåt) Varje djur som blir BIR (bäst i ras) går till BIS (Best in SHow final)
Sen kan man ställa ut sitt marsvin i Petklass. Där är alla marsvin välkomna, oavsett rasrent eller inte. Där bedöms i stället hur välskött ditt djur är.

Ok.. ;)
Har köpt ett marsvin på en utställning för länge sen när vi var där och tittade. :p
Vet inte hur vanligt det är men det är nog inte så ovanligt :)

Marsvinsutsällare och snart även dommare anmäler sig frivillig :D

Finns det något skojjigare än att vara på marsvinsutällning?

Vet ni om det är ngn marsvins utsälling i närheten av Linöpig snart? Jag skulle vilja se en och så såsmåningom ställa ut mina sötisar.

Nää gerbilutällningar kan inte vara kul
Det är bara marsvinsutällningar som är kul :p så det så *räcker ut tungan* :crazy:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag är på valpjakt, och har hittat vad jag uppfattar som en seriös uppfödare som föder upp min typ av hund. En parning är nu gjord hos...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 215
Senast: Valptass
·
R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
8 752
Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
29 915
Senast: EmmaW
·
Relationer Skapade nytt nick då jag känner att jag behöver prata av mig och få lite mer stöd utifrån av den här situationen.. Har varit med en man...
2
Svar
22
· Visningar
2 466
Senast: Puffen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar