Ökat antal sexövergrepp på hästar

Sv: Ökat antal sexövergrepp på hästar

Definitionen av tidelag: sexuellt umgänge med djur. Om du vill kalla undersökningar eller insemínationer av ston för sexuellt umgänge så är det verklligen upp till dig. Tror ingen kallar barnläkare för pedofiler eller gynekologer för våldtäcksmän.

Ingen har påstått något om längre straff, bara ATT det ska beläggas med straff. Då det för tillfället inte är något.

"i ex jag gav" förstår jag inte innebörden av.

Definitionen av tidelag: sexuellt umgänge med djur. Om du vill kalla undersökningar eller insemínationer av ston för sexuellt umgänge så är det verklligen upp till dig. Tror ingen kallar barnläkare för pedofiler eller gynekologer för våldtäcksmän.

Då kanske du kan förklara det ingen lyckats med förut och vilket måste vara det viktigaste, hur vet stoet att armen inte är ett sexuellt utnyttjande utan "bara" ett sexuellt övergrepp?

Förstår nu att du menar hunden som slickar sin ägare. Å som sagt, jag anser att tidelag bör straffbeläggas. Om du har svårt att acceptera det så vet jag inte vad mer jag kan skriva som jag inte redan skrivit å anser därför att jag sagt mitt. Men för att försärka det jag redan skrivit: kampen för att straffbelägga tidelag har INGEN som helst avsikt att förminska djurplågeri, att det kan tolkas så är för mig bara ett sätt att förlöjliga kampen, å precis som alla andra lagar kommer det finnas paragrafer där lagen specificeras.

Med det tackar jag för mig.

Övergrepp förekommer så mkt är klart.
Men ju mer saken diskuteras dess mer benägna blir folk att misstänka övergrepp för varje skada de inte kan hitta en enkel förklaring till.
Statistik är svårt.
Samma problem med våldtäkter, antalet anmälningar ökar, men varför.
PL

*kl*

Jag tror ofta att det inte är sexuellt laddat, då är det ett lite märkligt förfarande. En zoofil hyser ju 'varma' känslor för djuret antar jag. De brukar väl tycka det är lika vidrigt med sånt här. Inte för att jag är så insatt men jag har läst lite diskussioner på andra forum.

Sen ska jag också säga att det kan vara andra mörkare motiv. Jag och många andra hade för ett tag sen fullt upp på FB (forumet alltså) med att övertyga en kille att inte döda sitt ex häst. Han tyckte att hon sårat honom, då skulle han ta det hon älskade mest. :crazy:
Och det var väldigt påhittiga sätt att ta häststackaren av daga.

Det gladde mig lite i all hemskhet att nästan alla tyckte att han var fullständigt dum i huvudet och att man inte ger sig på djur (eller barn).
Det finns många sjuka människor i världen tyvärr.

*Sen ska jag också säga att det kan vara andra mörkare motiv. Jag och många andra hade för ett tag sen fullt upp på FB (forumet alltså) med att övertyga en kille att inte döda sitt ex häst. Han tyckte att hon sårat honom, då skulle han ta det hon älskade mest. :crazy:
Och det var väldigt påhittiga sätt att ta häststackaren av daga.

Tråkigt, men nu har det blivit sant, påverkat av fb eller inte.

Som Angelwings skriver angående mörkare motiv så tror jag inte att de som skadar eller dödar djur, vad de än gör med dem, har särskilt stor ågren efteråt och absolut inte mer än djurägaren.

Sen ska jag också säga att det kan vara andra mörkare motiv. Jag och många andra hade för ett tag sen fullt upp på FB (forumet alltså) med att övertyga en kille att inte döda sitt ex häst. Han tyckte att hon sårat honom, då skulle han ta det hon älskade mest

Och det var inte den, det var de, alltså flera, ägaren till djuren var tvungen att sticka innan hon blev ihjälslagen.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 093
Senast: Lavinia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 303
Senast: cassiopeja
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 377
R
Hästmänniskan Jag har ridit sen jag var 4, började rida varje dag 2015 och har en egen häst sen 2020. Har senaste året tyckt att det varit jobbigt...
Svar
8
· Visningar
2 185

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka