Sv: Ökat antal sexövergrepp på hästar
Tror personligen att mörkertalet av denna typ av händelser är enormt. Vad människor gör mot sina djur i sina hem och varför vissa djur dör är extremt lite uppföljning på. Kände en veterinär som jobbade lite med kommuner å såg ett boende där mannen avlade upp höns bara för att spräcka upp hela kroppen på hönsen genom att penetrera dem. Frun sa eller gjorde inget. Även där var det ju inte själva "samlaget" det handlade om utan hans oförmåga att förstå andra varelsers rätt att leva.
Du har rätt, mannen som blev fält 2008 för det jag skrev blev nog fälld för djurplågeri, då de hittade hans sperma inne i hästen så borde det ju varit något annat oxå men..
Och som du också sagt, jag tror det handlar mer om vad personen KAN göra, mot vad som h*n tänder på, eller så tänder den just på att den KAN. Anser hur som helst att detta är personer som man INTE vill ha på gatorna, se bara på hur Manson började sin karriär, ok, lite väl långdraget men han började genom att tortera djur. Sadism måste straffas för att det inte ska eskalera. Jag är inte en person som vill låsa in folk å slänga bort nyckeln men en sadistisk psykopat är inte botbar enligt någon terapilära. Se till brottet! Se till allvaret i störningen!
Angående tidelag så vet vi inte hur djur uppfattar det, enligt forskning kan djur komma upp i en intelligens som motsvarar en 3-årings, hur upplever de övergrepp? Jag tror ändå att tidelag kan förpassas som farligt, för precis som pedofiler så är det makten även där. Deras offrer kommer inte att berätta. Om detta är tidelag... våldtäckt oavsett grad går väl under sexualbrott, å som du säger så är det ju bra att detta inte går under tidelag men parallelerna finns ju där ändå.
Jag såg inslaget i TV å såg även det för nåt år sedan om en ponnyvalack. Den sorgen som ägarna visar, den rädslan är så enorm å något jag ber till de högre makterna att jag inte behöver uppleva, men jag kan ärligt säga att skulle något utsätta mina djur för tidelag så kan jag allvarligt inte veta vad jag skulle göra mot den personen. Fängelse för den personen skulle vara det minsta!
Jag tror att djur förstå mer än vi någonsin kan förstå, bara inte på samma sätt men ett svek av förtroende kommer alltid vara ett svek oavsett om man har möjligheten att sätta ord på det eller inte. Tidelag ska enligt lag förbjudas!