R
repeater
Min oldenburgarherre fattar oftast inte galopp direkt vid själva galoppfattningen. Jag får liksom trycka till ordentligt med skänkeln ett par gånger och samtidigt smacka för att han ska fatta galopp. Detta gör mig väldigt frustrerad eftersom han mycket väl vet vad han ska göra vid fattningen. När jag gör fattningen brukar han i stället öka traven och sedan när jag smackat på och gjort en eller möjligtvis två fattningar till börjar han galoppera.
Det är inte så att han inte vet vad han ska göra eller att jag inte gör tydliga fattningar för det gör jag. Det är mer så att han är nonchalant mot mig när det kommer till galopp.
För övrigt är han väldigt samarbetsvillig i både skritt och trav och när jag väl kommit i gång i galopp går han superbra.
Någon som har liknande problem och har tips på övningar eller annat man kan prova? Tacksam för svar...
Det är inte så att han inte vet vad han ska göra eller att jag inte gör tydliga fattningar för det gör jag. Det är mer så att han är nonchalant mot mig när det kommer till galopp.
För övrigt är han väldigt samarbetsvillig i både skritt och trav och när jag väl kommit i gång i galopp går han superbra.
Någon som har liknande problem och har tips på övningar eller annat man kan prova? Tacksam för svar...