ökad skritt?

jerseyko

Trådstartare
Hur rider man en korrekt ökad skritt?

Har ridit de flera gånger men bara låtit hästen länga ut halsen å ökat på steglängden.

Poängen ja fått e mellan:4-7 men omdömmena har vart travinslag (4an) å sen dom 6or jag fått har de vart antingen hög nacke eller dåligt övertramp, beror på vilken häst det vart.

Sv: ökad skritt?

Hmm du har väl egentligen svarat på frågan själv...Om domarna skrivit att hästen varit för hög i nacken, eller haft för dåligt övertramp, så ska den ju gå med lägre nacke och mer övertramp! ;) Du ska alltså lätta ut tygeln och man vill se att hästen söker sig framåt-nedåt utan att varken vika in nosen eller gå ur eftergiften. Den ska alltså fortfarande gå i lod, men länga ut formen och sänka nacken. Sen ska hästen ta ut steget så mycket den kan och man vill ju helst se en vägvinnande skritt och att hästen skrittar genom hela kroppen. Alla hästar har ju tyvärr inte en fenomal skritt, då kan det ju vara svårt att få fram ett stort övertramp...

Liknande trådar

Dressyr Hej! jag har efter mycket om och men börjat leta efter en ny kompis att tävla och träna dressyr med. Jag har kollat runt på diverse...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 715
Senast: Kristall10
·
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 666
Senast: Hedinn
·
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
3 990
Senast: shia
·
Hästmänniskan Hej, är 15 år och går alltså åttan nu. Är väldigt bra på att skriva långt så om du ej orkar läsa skrolla ner:) Började på 4 h gård när...
Svar
16
· Visningar
2 930
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama