Ryver

Trådstartare
Helt nybörjare på det här med westernsadlar! Undrar över en sadel som heter American saddlery. Hittade deras hemsida men inte modell 840? Finns kanske inte längre? Sadeln som jag har fått erbjudande att köpa är två år gammal och kostade 8000:- ny. Jag kan förstå att det inte är en riktig kvalitetssadel för de är ju betydligt dyrare! Vill bara veta om den är ok eller inte alls att tänka på? Ska ta hjälp av någon kunnig att se om den passar i så fall.

Sv: OK sadel?

Kollade lite på deras hemsida men blev inte mycket klokare av det.. knasig sida..
Hur mycket pengar hade du tänkt spendera på en sadel?

Jag vill helst ha en sadel utan en massa "mönster" och utsmyckning.
Hade tänkt mig ca 5-7000:-

jag har köpt en ny sadel från american saddlery till min häst och det ska vara bra sadlar enligt många. Den reiningsadeleln jag köpt från A.S. kostar 18000. kolla på http://www.hovotass.com/ där säljer dom dessa sadlar. Men man får väl vad man betalar för har jag förstått det som.

Har en American saddle av roping typ här hemma! Som köptes för 6 år sedan begagnad, så den är väl ca 8-9 år.. den köptes då för 11.000 kr har jag för mig, nypriset vet jag inte (kan inte hitta nån prislista på hemsidan heller..). Sadeln är av jättebra kvalitet, och jätteskön att rida i! Att det skulle vara dålig kvalitet har jag aldrig hört däremot bra!:) 8.000 för en begagnad sadel låter för mig som ett bra pris.

Liknande trådar

Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
657
Senast: Hermelin
·
Utrustning Har ett evigt bekymmer med mitt bäcken. Hästen är rätt normal i ryggen och kan ha det mesta som kommer i modell som tar lite manke och...
Svar
15
· Visningar
2 176
Senast: Mogge
·
Kläder & Bli fin Inser att inför sommaren behöver jag köpa en ny bikini. Min är gammal som gatan. Jag verkligen avskyr strandliv och att gå i bikini öht...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 871
Senast: Niyama
·
Utrustning Det finns säkert otaliga trådar om sadeltillpassning, utprovade av allehanda experter, men jag funderar på själva marknaden. Av de...
2
Svar
21
· Visningar
3 684
Senast: Lixiigirl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30