*Gotlandsrusset*
Trådstartare
gått här i ett år och inte tänkt alls på min fortsatta karriär inom montén. Köpte en montésadel när sporten va som nyast här i sverige och den har jag ju såklart kvar än. Nu ska jag starta och den sadeln trycker på den hästens manke (uppepå, kanske går att dämpa med padd men gillar de inte), han är alldeles för vid för den typen av sadel...jippi... Jag som inte haft en tanke på montén eller så har ju inte alls hängt med de som ridit länge. trodde jag skulle lägga ner montén helt men nu har jag fått minst fyra hästar att starta. Självklart är de bara att införskaffa en "riktig" montesadel/galoppsadel men de hinner jag inte till denna starten(kostar ju också). så vad gör man? rider man i montesadeln eller väljer man en passande hoppsadel/flatback som ligger bra på hästen och som inte stör (mer än en vanlig bomsadel gör).
kommer ju känna mig som en utböling på invägningen men vad gör man, liten som jag är väger jag ju inte mkt heller...
kommer ju känna mig som en utböling på invägningen men vad gör man, liten som jag är väger jag ju inte mkt heller...