Ojämna tänder..

F

fancyfree

Min råtta har olika längder på dom övre 2 tänderna.
Den ena är lång, och den andra kortare och även smalare.
Har inte kollat hans tänder förut så dom kanske alltid har varit så ?

Är det nån fara?, Han äter & börjar gå upp lite i vikt efter han fått antibiotika. Hur vet jag om den ena tanden är för lång? :crazy:

Sv: Ojämna tänder..

usch vad jobbigt med engelska, men det är inte så illa som på dom bilderna.. hmm
Men ska dom övre tänderna också vara långa? som under

Om tanden/tänderna är för långa, så kan man operera ner dom? är det vanligt att man gör det? eller finns det nån annan metod..

Tog nyss en bild på han när han sov, måste bara visa :love:

åhhh :love: de är så söta när de sover så :)

tänderna på den översta bilden är ju onormalt långa, tänderna på den undre visar hur det ska se ut, d.v.s fortfarande väldigt långa, titta på den bilden hur de övre och undre tänderna ligger i förhållande till varandra, ligger de på det viset filar råttan själv ner sina tänder mot varandra och då borde det inte vara några problem. Är du fortfarande osäker kan du ju ta en bild och lägga ut

man klipper av tänderna om de ligger fel

Av att döma från den översta bilden, så ser det ut som svantes ena framtand har blivit för lång. Är möjligt att han kanske alltid har gnagat på ena tanden? (hm låter konstigt). Men det ser ut som så, det är ju dom undre tänderna som ska vara lååånga. Dom övre ska inte alls vara så långa eller hur?, men ingen tand som sticker ut så illa som på bilden.

Jag ska försöka få en bild på hans tänder senare.

Liknande trådar

Småbarn Jag är desperat efter sätt att få i vår treåring penicillin. Lång historia kort; vår dotter har haft sår i näsan senaste 8 veckorna. Vi...
Svar
19
· Visningar
2 437
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 006
Senast: Ketrawzc
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 018
Senast: Anonymisten
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
775
Senast: ryujaneiro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama