A
Alpin87
Red lite idag och avslutade med longering. Min häst kändes jättefin men en grej verkade skum och har sett det här tidigare.. När hon går i samlad trav (som hon inte riktigt orkar) så ser hon nästan halt ut, inte nickar, inte visar obehag, inget synligt f.ö. Ökar jag på henne (på samma lilla volt) så ser hon fräsch ut igen! Blev konfunderad och böjde hennes inre framben (som jag tyckte hon rörde konstigt) och lät henne göra samma sak igen i kort trav och det blev inte värre utan likadant. Hon gör likadant åt andra hållet.
Frågade en tjej i stallet om hon kunde kolla. Hon tyckte inte hon såg halt ut utan mer som att hon tyckte det var jobbigt att ta kortare steg med inte fram än yttre (vilket de gör på volt) och att det blev särskilt jobbigt när hon travade i kortare trav. Ökade på henne och då försvann det helt.
Precis likadant i båda varven.. På väg till hagen böjde jag ena fram och sprang, inget syntes. Likadant i andra varvet..
Som sagt, fräsch, glad och samarbetsvillig för övrigt..
Är det här ett vanligt fenomen hos travare? Beror det på att de inte har styrkan?
Frågade en tjej i stallet om hon kunde kolla. Hon tyckte inte hon såg halt ut utan mer som att hon tyckte det var jobbigt att ta kortare steg med inte fram än yttre (vilket de gör på volt) och att det blev särskilt jobbigt när hon travade i kortare trav. Ökade på henne och då försvann det helt.
Precis likadant i båda varven.. På väg till hagen böjde jag ena fram och sprang, inget syntes. Likadant i andra varvet..
Som sagt, fräsch, glad och samarbetsvillig för övrigt..
Är det här ett vanligt fenomen hos travare? Beror det på att de inte har styrkan?