OJ! Vad TJOCK du har blivit, redan.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: OJ! Vad TJOCK du har blivit, redan.

Ja komentarer om OJ så stor du är och "hej tjockis" börjar bli vardagsmat. Men de flesta komenterar bara att magen är stor. Har gått upp 10 kg så visst syns det, men det sitter ju på magen så...

Stör mej inte så mycket, jag o maken njuter av magen efter mååånga års ofrivilligbarnlöset och en massa ivf:er. De extra kilon jag lägger på mej är jag säker på att bli av med igen. Har gått ner 20 kg på 4 månader en gång förut (och hållit vikten) så jag kan göra det igen om det behövs. ;)

pemi v,24
 
Sv: OJ! Vad TJOCK du har blivit, redan.

Sådana där kommentarer blir man så arg på, men samtidigt är frågan hur folk menar det, tror att det är få som menar just "tjock" som fet, utan att man blivit stor, för det är ju egentligen förvånande hur STOR man blir som gravid!! Tänk hur kroppen anpassar sig ändå..

Dock, vid jul var jag så less på min svärmors syster, hon jämförde mig med sin svärdotter som fått barn i höstas, hon var ju så nätt och liten, syntes knappt på henne... osv..
Ja men nu fick hon ett barn också på 2,7 jag fick ett på 4,1.
Det var mitt andra barn, hennes första.
Hon är väldigt vältränad det är inte jag osv osv.
Dessutom fick hon barn 3 veckor för tidigt, sista veckorna är ju värst tycker jag, som man sväller upp.
Ja...

Det kunde i alla fall såra mig, eftersom jag vet att jag i stort sett bara fick en stor mage, gick upp 10 kg sammanlagt, inte alls mycket, gick upp 20 med sonen ju.
Mamma kommenterade att jag fått betydligt mindre rumpa, och än idag är rumpan och höfterna mindre än på flera år.
Då är det ju inte så kul att höra att man är så stoooooor...

Hatar min kropp och har enorma komplex. Men de tkunde ju inte de veta och att alla ord om hur stor jag var, gick rakt till mitt ogravida hjärta och inte min gravida hjärna.. så de sitter ju kvar än. :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr hej! nu är det såhär att i närheten av oss är det en tävling om drygt 5 veckor, samt en två v efter det. föra att sedan vara paus på en...
Svar
14
· Visningar
3 338
Senast: shia
·
Hästmänniskan Hej, är 15 år och går alltså åttan nu. Är väldigt bra på att skriva långt så om du ej orkar läsa skrolla ner:) Började på 4 h gård när...
Svar
16
· Visningar
2 916
Senast: a1agnlju
·
Hundhälsa Vet inte var jag ska börja, kör med anonymt nick, detta börjar bli ohållbart. För att hålla oss anonyma vill jag inte gå ut med ras på...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
22 811
Senast: soom
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 352
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp