Oj vad stort allting blev :o

Saybia

Trådstartare
Mitt operativsystem på datorn kraschade tidigare i dag så jag fick ta en Windows skiva och installera om allt. Nu fungerar i allafall datorn men på webben är allting enormt om man jämför med tidigare. På de flesta sidor, tex. Facebook, måste jag dra fönstret åt sidan för att kunna se allt. Gick in på min blogg där jag tidigare tyckt att allt varit på gränsen till för smått, texten tidigare kanske motsvarade 8 om man skriver i Word, nu motsvarar den ungefär 16 vilket i mitt tycke är alldeles för stort. Vill gärna ha det som det var förut, går det att anpassa på nåt sätt?
Kan ju tillägga att jag tidigare hade Windows XP Professional och numera har Windows XP Home Edition (om det spelar någon roll), har även IE8 som webbläsare.

Sv: Oj vad stort allting blev :o

testa ctrl+0 i webläsaren så borde det bli rätt..

Du har inte råkat komma åt Ctrl-+ eller så?

Nej, testade att trycka ctrl och en gång på - och då blev det så smått att det knappt gick att läsa, tryckte då ctrl och en gång på + och då blev det lika stort som det var innan. Längst ner till höger på skärmen, ovanför klockan, visar det just nu 100%, ändrar jag till 75% så blir det sådär jätte smått så det knappt går att läsa texten. Skulle vara skönt om bilden/innehållet på webbsidan centrerade sig lite så jag slipper dra åt sidan för att kunna se hela innehållet... men det kanske inte går? Just nu, när jag sitter och skriver så ser jag inte alls annonserna som ska finnas här till höger bredvid smiley-rutan, men så kanske det är för "alla andra" också...?

testa ctrl+0 i webläsaren så borde det bli rätt..

Tack men det hände inenting alls när jag gjorde så :(

Jo allting ser normalt ut annars, det bara är lite irriterande när man tex. sitter på forum och endast kan läsa lite mer än halva inläggen innan man måste ner och flytta sidan åt höger för att kunna fortsätta se vad det står.

Senast ändrad:

Jo allting ser normalt ut annars,

Insåg just att det inte var riktigt sant, installerade nyss Photoshop och fönstret ryms inte i min skärm. Såg inte verktygsfältet som ska finnas till höger och kom inte åt X:et som ska finnas uppe i högra hörnet.

Det löste sig :)
Ändrade bildskärmens upplösning från 800 x 600 bildpunkter till 1024 x 768 istället och då blev det mer lagom storlek.

Ja, det var lite det jag funderade på... Om du missat ändra upplösningen/missat installera drivrutiner till grafikkortet.

Liknande trådar

C
IT & mobiler Vi har ju använt Pinnacle Studio 8 tidigare, men gått över till Windows Movie Maker då Pinnacle är så himla buggigt *suckar*. Måste ju...
Svar
3
· Visningar
763
Senast: Laban
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama