FJ_
Trådstartare
Jag funderar på att köpa en nordsvensk som jag varit och tittat på några gånger. Hon är 4 år, inkörd, men inte inriden. Hon är sutten på några gånger. Jag fick testa att skritta på henne och hon var hur lugn och fin som helst. Andra gången jag var där så försökte jag få fram henne i trav, men lyckades inte. Hur brukar hästar vara som inte är inridna? Hästen förstår inte kommandot för trav, så det kanske inte var så konstigt att hon inte travade? Hon travade sedan när hennes kompishäst travade, men det var inte när jag satt på. Inget tecken på att hon har ont i benen alltså.
Jag funderar på hur jag på bästa sätt ska få bjudning i henne och samtidigt lära henne kommandot för trav.. Jag vill inte sitta och skänkla och smacka på henne om hon ändå inte förstår. och dessutom inte tjata ut henne med det. Någon som har tips? Är det vanligt att unghästar inte "vill" trava?
Jag funderar på hur jag på bästa sätt ska få bjudning i henne och samtidigt lära henne kommandot för trav.. Jag vill inte sitta och skänkla och smacka på henne om hon ändå inte förstår. och dessutom inte tjata ut henne med det. Någon som har tips? Är det vanligt att unghästar inte "vill" trava?