Skogstroll
Trådstartare
Mitt sto har extremt känsliga ögon..Fick ögoninfektion för ett tag sedan som inte vill ge med sig utan kommer tillbaka hela tiden(ena ögat främst,tidvis lite i andra) När det blåser ute blir hon jättesvullen i ena ögat och gråter konstant. Just nu har hon svullet öga som rinner (klar vätska) hela tiden på ena sidan,och infektion i andra.Jag behandlar för tillfället med cloromycetin (salva) i det svullna ögat och Terracortril (salva) i det infekterade ögat.Jag tycker Terracortrilen har fungerat bäst,men pga dess konsistens kan jag inte få in den i det rinniga ögat,den fäster lixom inte.Veterinären har tittat på det flera gånger och gett mig ny salva,men varför kommer det tillbaka hela tiden?
Nu är det som värst.Kan pollen spela in? Hon äter nästan bara gräs nu,så foderallergi är det nog inte.Hon är märkbart irriterad och kliar sig ofta.Jag lider verkligen med henne.Några tips?
Nu är det som värst.Kan pollen spela in? Hon äter nästan bara gräs nu,så foderallergi är det nog inte.Hon är märkbart irriterad och kliar sig ofta.Jag lider verkligen med henne.Några tips?