Ögonproblem

Presto

Trådstartare
Hej! Min häst har alltid massa äckligt i ögonen :p

Men alltså nästan varje dag när jag tar in henne har hon det, det brukar vara typ gult/vit. Hon har haft det i flera år (vad medryttare på henne innan, men köpte henne för en månad sen). Förra ägaren brydde sig inte å sa att jag överreagerade.

Jag tvättar såklart bort det varje dag, och om jag kommer ihåg tvättar jag med koksaltlösning (då nån sa att det var bra att göra det).

http://archive11.pixbox.se/arkivet/synligt_18/17610000-17619999/640x480/17615965.jpg
Det brukar inte vara så mycket intorkat som det är på bilden, och inte så mycket överhuvudtaget, men ibland blir det såhär mycket.

Hon brukar också "gnugga" huvudet mot nått som är i närheten och nicka med huvudet väldigt ofta. Kan det vara att det gör ont i ögonen eller nått? För hon älskar när jag kliar henne vid ögat.

Vet kommer ut imon för att vaccinera, ska rådfråga med henne.

Har också hört att om det är ögoninfektion kan man köpa ett medel på apoteket (som är för människor)?

Vad tror ni det kan vara?

Sv: Ögonproblem

Jag tycker absolut att du ska fårga vet imorgon.

Min häst brukar ha en massa skräp i ögonen ibland, men aldrig så mycket.

Hej igen!

Jag var så allmänt blond när vet kom och skulle vaccinera. Hon hade ganska brottom och eftersom det var första gången jag var med o vaccinerade min ponny så fråga jag ganska mycket om det. Hade tvättat Prestos ögonen innan, så jag tänkte inte på det :smirk:

Min idag ringde vi. Hon tyckte det var bäst att vi skulle komma ner till kliniken med henne så dom kunde kolla.

Och jag är så sjukt nervös :crazy: Vet inte riktigt varför.

Det västa dom kan säga är väl att hon har nån form av ögoninflammation och måste ta medecin eller nått...

Men jag är jättenervös. Vi ska ner kl 18.00 på måndag

Helt onödig uppdatering :p

Badda med ett avkok av kamomill. funkar både på människor och djur. koka upp vatten, lägg i kamomillblommor, låt dra i 5 minuter. färdigt.

Jag har lite samma problem med min fölunge nu. Behandlar med Fucitalmic just nu men han kommer förmodligen att behöva spolas också. Dvs vet. spolar rent tårkanalerna från smuts. Det kan jag tänka mig att din häst också kan behöva.

:eek: Haft det i flera år och ägaren har inte brytt sig om att ta reda på vad det är! :mad: Bra av dig att ta initiativet och fråga vet! Har du fått reda på vad det var?

Min häst hade sådant och vet. sa när hon kollade att det var en inflammation i slemhinnorna efter i somras när det var mycket flugor. Fick en salva och det försvann. Hade först provat receptfritt men den hjälpte inte.

Salvan vi fick hette förresten Terracortril med Poly.. någonting :p

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hundrelation
  • Uppdateringstråd 31
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Tillbaka