Har haft problem med ögonen sedan början av december. Kliar något fruktansvärt både på ögonlocken, ögonlockskanterna och i ögonen. Ögonlocken kan vara sjukt svullna på morgonen. Har varit till läkare som säger någon form av allergi då jag har de klassiska "kullerstenarna" på de inre ögonlocken och har fått allergidroppar. Duttar med lite hydrokortison på ögonlocken och droppar med smörjande också under dagen då det känns som att kliet lindras lite då, men det är marginellt ändå. Kliar så jag blir tokig!! Har blivit lite bättre på ena ögat sedan jag var till läkare men det går mycket fram och tillbaka. Just nu stramar och kliar hela höger öga och det rinner eftersom jag kliat.
Har atopiska eksem sen barn och har ofta eksem på vintrarna, mest ögon och armar. Tänker att det kanske är det som på nåt sätt gått in till insidan av ögonlocken för att det är väldigt torrt i luften? För vad kan jag vara allergisk mot nu? Tänkte julgranen, hyacinter, amaryllis för det tog vi ju in där i december men det har inte blivit bättre sen det slängdes ut. Är känslig mot dofter så har alltid doftfritt och har inte bytt tvättmedel, deo, schampo/tvål.
Har ställt ut skålar med vatten i fönstren för att öka luftfuktigheten inne för att se om det hjälper..
Någon som har supertips?
Har atopiska eksem sen barn och har ofta eksem på vintrarna, mest ögon och armar. Tänker att det kanske är det som på nåt sätt gått in till insidan av ögonlocken för att det är väldigt torrt i luften? För vad kan jag vara allergisk mot nu? Tänkte julgranen, hyacinter, amaryllis för det tog vi ju in där i december men det har inte blivit bättre sen det slängdes ut. Är känslig mot dofter så har alltid doftfritt och har inte bytt tvättmedel, deo, schampo/tvål.
Har ställt ut skålar med vatten i fönstren för att öka luftfuktigheten inne för att se om det hjälper..
Någon som har supertips?