cassiopeja
Trådstartare
Någon som har något bra tips för hur man undviker att hunden får det? Min valp som inte är 5 mån än har redan haft ögoninflammation två gånger. Åtminstone tror jag att det är det, då hans ögon blir fulla med gröngult slem om morgnarna. När jag var hos vet och tog 12 v vaccin rekommenderade hon mig att använda en receptfri salva som heter Noviform i ögonen på honom när problemet uppstår.
Han har ett öga som rinner hela tiden, men det kan dom tydligen ha i rasen och det kan växa bort. Jag har inte gjort mer åt det än att låta vet kolla så att han i alla fall inte har något inåtväxande hårstrå i ögat. Kan det vara hans ständigt rinnande öga som orsakar inflammationerna, eller kan jag göra något själv för att förhindra och förebygga så att han inte får ögoninflammation?
Han har ett öga som rinner hela tiden, men det kan dom tydligen ha i rasen och det kan växa bort. Jag har inte gjort mer åt det än att låta vet kolla så att han i alla fall inte har något inåtväxande hårstrå i ögat. Kan det vara hans ständigt rinnande öga som orsakar inflammationerna, eller kan jag göra något själv för att förhindra och förebygga så att han inte får ögoninflammation?