Ögoninfektion på kattunge...

fettso

Trådstartare
Idag är kattungarna 13 dygn ja två veckor ungefär.

Jag märkte nu när alla dom andra tre öppnat sina ögon, att den fjärde kattungen Frodo öppnade inte sina.
Tittade man när kunde man se lite lite gult på ögonen.

Nu har det gått 3 dagar lite drygt sedan dom andras ögon varit helt öppna, igår hade vi kalas så svärmor(jobbar på malmö djursjukhus) var här och fick titta på honom.
När hon började rengöra så kom det mängder av var ur båda ögonen, och det bara fortsatte komma.
Hon sa åt mig att rengöra ögonen flera ggr/dag och att hon skulle skicka en salva/droppar.

Hur allvarligt är ögoninfektion på en sådan liten katt?Varför har han fått det?Hans syskon har det inte.

Sv: Ögoninfektion på kattunge...

Ögoninfektioner är ganska vanliga på kattungar, inte allvarliga om man behandlar i tid. Räkna med att infektionen kan sprida sig till de andra kattungarna så håll koll på dem också.

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 410
Katthälsa Hej Min kära katt som just fyllt 11 började uppvisa tecken på att ha ont för en månad sedan. Hon har varit som en kattunge hela livet...
2
Svar
32
· Visningar
5 396
Senast: kratbran
·
Katthälsa Jag har två Ragdolls, en hona på 5 år och en hane som är 7 år, båda kastrerade. För drygt ett och ett halvt år sedan började hanen gå...
Svar
0
· Visningar
962
Senast: Novienna
·
Katthälsa Min ena katt har fått hudproblem. Jag upptäckte det första symtomet i helgen. Då var det ena bröstvårtan som var sårig. Eller typ som...
Svar
1
· Visningar
973
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama