Sv: Ögonherpes
Nu har hon fortsatt lite problem efter ett konstaterat sår på hornhinnan. Skulle droppa hennes ögon 6 ggr/dag och lägga en sträng salva innan sovdags. Gissa hur bra det gick?
Men hon ser ut precis som hon gör i vanliga fall när hon har problem, lite röd, mycket tårar, ytterst lite svullen i undre ögonlocket men går gärna och kisar och är t.o.f lite ljuskänslig. I vanliga fall håller detta i sig några dagar, 1-4 dgr typ och försvinner sen. Sen är hon normal i upp till 1-2 månader, ibland bara några veckor. Sen kommer det tillbaka.
Detta har pågått sen hon var liten, och veterinären tror alltså på allergi. Men jag kan absolut inte komma på vad det skulle vara emot, det kommer inte i samband med nått vad jag kan komma på. Har tänkt massor. Det är oftast i vänster öga, men förekommer även i höger. Även Yoga har det ibland, men på henne har det dykt upp senaste 2 åren och väldigt sällan.
Abbie kan bli något allmänpåverkad ibland, men inte mycket. Och när Yoga får det så är det i kanske 40% av fallen precis efter Abbie.
Jag har planer på att byta veterinär, kanske har den nya mer idéer.
Abbie hade en kort inflammation när hon var några veckor gammal, av olika skäl (jul-nyårslediga veterinärer osv) så blev det inte behandlat utan försvann av sig själv efter nån vecka. Funderar på om det är nått sen dess, men vad?