L
LuckyBoy
Jag börjar misstänka att jag har fått en så kallad "ögonhäst".
Det hela började med att han vid ca 5 månders ålder skadade övre ögonlocket och fick sy med 6 stygn.
Veterinären upptäckte att han hade en minimalisk reva i honhinnan.
Han blev behandlad och veterinären gjorde återbesök och allt hade läkt som det skulle och det såg mycket bra ut.
Några månader efter ögat var "frisk förklarat" började bägge ögonen rinna och kleta sig. Han blev behandlad och helt bra igen. Ögonen slutade rinna och slemhinnorna såg fina ut.
Nu för en vecka sedan när jag tog in honom hade han förmodligen gått emot en gren eller nått och fått två små rispor på undre ögonlocket (samma öga som han blev sydd).
Ögonlocket var mycket svullet, men det rann inte från ögat.
slemhinnorna var inte irriterade.
Svullnaden var helt nere dagen efter!
Igår var det svullet igen!
Allt detta under loppet av 7 månader!
Suck.. är jag dömd till att ha en häst som kommer att ha problem med ögonen för alltid!!
De finns ju de som säger; "En gång ögonhäst, Alltid ögonhäst!"
Vad tror ni?
Det hela började med att han vid ca 5 månders ålder skadade övre ögonlocket och fick sy med 6 stygn.
Veterinären upptäckte att han hade en minimalisk reva i honhinnan.
Han blev behandlad och veterinären gjorde återbesök och allt hade läkt som det skulle och det såg mycket bra ut.
Några månader efter ögat var "frisk förklarat" började bägge ögonen rinna och kleta sig. Han blev behandlad och helt bra igen. Ögonen slutade rinna och slemhinnorna såg fina ut.
Nu för en vecka sedan när jag tog in honom hade han förmodligen gått emot en gren eller nått och fått två små rispor på undre ögonlocket (samma öga som han blev sydd).
Ögonlocket var mycket svullet, men det rann inte från ögat.
slemhinnorna var inte irriterade.
Svullnaden var helt nere dagen efter!
Igår var det svullet igen!
Allt detta under loppet av 7 månader!
Suck.. är jag dömd till att ha en häst som kommer att ha problem med ögonen för alltid!!
De finns ju de som säger; "En gång ögonhäst, Alltid ögonhäst!"
Vad tror ni?