Ögonfransböjare

strawberrysylt

Trådstartare
Behöver tips igen, som alltid när jag ska köpa nåt^^ Finns ju för mycket att välja på!

Jag har aldrig ens provat en ögonfransböjare, men skulle vilja ha en. Men, jag vill ju ha en bra. Bättre att köpa en bra som kanske är lite dyrare direkt, men som funkar bra än o behöva köpa ny direkt om man köper nåt kasst. Det verkar ju finnas i prisklasserna från typ 19,90:- till flera hundra så känns svårt...

https://www.nordicfeel.se/makeup/ap...dium=affiliate&utm_campaign=Skönhetslandetera

Jag googlade lite och hittade denna som fått bra recensioner, någon som har?

https://www.nordicfeel.se/makeup/applikatorer/ogonfransbojare/shiseido-eyelash-curler-36703?utm_source=adtraction&utm_medium=affiliate&utm_campaign=Skönhetslandet

Andra tips?!

//r

Säger bara: Lashlift!!
Jag gör det en gång i månaden ungefär. Dina naturliga fransar böjs upp och permanentas. Dvs du behöver aldrig böja. Svinbra för mig som har långa men raka fransar.

Hmm, tack för tipset, men tror inte det är vad jag vill ta till från början i alla fall, har ju som sagt aldrig ens provat böja dem. Och jag har tänkt göra det när jag sminkar mig bara vilket är långt ifrån varje dag =)

//r

Behöver tips igen, som alltid när jag ska köpa nåt^^ Finns ju för mycket att välja på!

Jag har aldrig ens provat en ögonfransböjare, men skulle vilja ha en. Men, jag vill ju ha en bra. Bättre att köpa en bra som kanske är lite dyrare direkt, men som funkar bra än o behöva köpa ny direkt om man köper nåt kasst. Det verkar ju finnas i prisklasserna från typ 19,90:- till flera hundra så känns svårt...

https://www.nordicfeel.se/makeup/applikatorer/ogonfransbojare/shiseido-eyelash-curler-36703?utm_source=adtraction&utm_medium=affiliate&utm_campaign=Skönhetslandetera

https://www.nordicfeel.se/makeup/applikatorer/ogonfransbojare/shiseido-eyelash-curler-36703?utm_source=adtraction&utm_medium=affiliate&utm_campaign=Skönhetslandet

Andra tips?!

//r

Jag använder just den ifrån Shiseido!

Säger bara: Lashlift!!
Jag gör det en gång i månaden ungefär. Dina naturliga fransar böjs upp och permanentas. Dvs du behöver aldrig böja. Svinbra för mig som har långa men raka fransar.

Har du raka eller ganska normalböjda fransar naturligt? Jag har spikraka, och när jag testade att permanenta dem för några år sedan så tog det inte och de förblev raka... haha. Men funderar på att ge det en chans igen.

Har du raka eller ganska normalböjda fransar naturligt? Jag har spikraka, och när jag testade att permanenta dem för några år sedan så tog det inte och de förblev raka... haha. Men funderar på att ge det en chans igen.

Jag har raka och tjocka och långa! Tänk KO haha.
Ögonfranspermanent funkade inte så bra för mig men lash lift är verkligen toppen! Lashlift är ganska nytt i sverige vad jag vet. Vad var det du gjorde?

Jag har raka och tjocka och långa! Tänk KO haha.
Ögonfranspermanent funkade inte så bra för mig men lash lift är verkligen toppen! Lashlift är ganska nytt i sverige vad jag vet. Vad var det du gjorde?

Mina är också ganska långa (pga. serum, men ändå!). Och jaha, jag antog att det rörde sig om samma procedur som kallades en annan sak. Låter absolut som jag får ge Lashlift en chans! Det är ganska drygt att behöva böja ögonfransarna (innan och efter mascara) med en ögonfransböjare som måste värmas med hårfön för att det ska hålla lite iaf :cool:

Mina är också ganska långa (pga. serum, men ändå!). Och jaha, jag antog att det rörde sig om samma procedur som kallades en annan sak. Låter absolut som jag får ge Lashlift en chans! Det är ganska drygt att behöva böja ögonfransarna (innan och efter mascara) med en ögonfransböjare som måste värmas med hårfön för att det ska hålla lite iaf :cool:

Så var det för mig också, fick typ bränna på som fan för att få ens lite effekt.. en stund :p Lashlift är verkligen toppen! Kolla bara så att det är lashlift som dom gör och inte "vanlig" ögonfranspermanent på rulle!

@Unafraid Låter som om du nöjd med den? =) Vet du vad den heter?

@EmmaBovary Är du nöjd med den från Shiseido? Låter inte som om de håller så bra? Men det gör det kanske inte vilken man än använder...? Men lite förändring och hålla ett tag lär det väl göra...

Ingen annan som använder böjare? =)

//r

@EmmaBovary Är du nöjd med den från Shiseido? Låter inte som om de håller så bra? Men det gör det kanske inte vilken man än använder...? Men lite förändring och hålla ett tag lär det väl göra...

//r

Som det kanske framgått i mina andra svar så är mina fransar hemska att böja, därför har jag testat olika böjare och kommit fram till att den är överlägsen de flesta andra. Jag har nog haft den ena i tio år minst, den andra i fem år. Men man får byta ut den där pluggen med gummi emellanåt, men det finns att köpa till. Eller menade du att böjen inte håller så bra? Jag har som sagt hopplöst raka fransar, för någon som inte har det är jag säker på att den håller bra!

Okej! Då förstår jag =) Det låter som om jag kanske ska testa med en sån då =)
Den hade fått bra recensioner på sidan jag länkade till också iaf =)

//r

Jag vet inte, det fanns bara en i butiken när jag köpte den, deras eget märke :)

//r

Jag använder deras eget märke, fanns bara en att välja på när jag köpte :)

https://www.nordicfeel.se/makeup/applikatorer/ogonfransbojare/shiseido-eyelash-curler-36703?utm_source=adtraction&utm_medium=affiliate&utm_campaign=Skönhetslandetera

Andra tips?!

//r

Använder den du länkade till!
Mycket bra :)

Använde jämt ögonfransböjare förut men sen fick jag ett jättebra tips som jag numera använder mig av. Jag tar på mascara, låter den torka nån minut och sen böjer jag pekfingrarna och liksom trycker upp fransarna längs fingret. Håller still i några sekunder och voilá - fint böjda fransar som håller hela dagen! :)

Liknande trådar

Kläder & Bli fin I början av nästa år kan det eventuellt bli middag och helg på hotell med tillhörande dans. Klädsel kostym och långklänning. Jag har...
Svar
16
· Visningar
1 709
Senast: Unafraid
·
Äldre Jag behöver köpa en ny resväska - ska vara en ganska liten som har hjul och utdragbart handtag. Hittade påpassligt nog ett test men...
2
Svar
28
· Visningar
10 972
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar