Ögonfärg

J

jamjam

Hej!

Min Brittiska korthårs hona på sju månader har gröna ögon, hon ska ha gula.
Jag har hört att färgen kan ändras vart efter de växer och blir äldre.
Stämmer det??

Sv: Ögonfärg

Det kan nogn stämma, grannens hund hade blå ögon drygt ett halvår innan de blev bruna!

Vad är hon för färg? Det tar ett tag innan ögonfärgen utvecklas, men dom flesta har bruna först och sen blir dom orange. Gröna är ovanligt.

Vad är hon för färg? Det tar ett tag innan ögonfärgen utvecklas, men dom flesta har bruna först och sen blir dom orange. Gröna är ovanligt.

Då borde grönt vara extra fint:idea:;) Ta hit rosetten direkt:rofl:
Hon är brun spotted

Senast ändrad av en moderator:

Aj aj aj....

En vanlig brunspotted utan silver ska inte ha gröna ögon....
Det "får" bara silverkatter ha...

Vanliga brunspottar ska ha gula, som blir grönare och grönare ju äldre dom blir men då är dom uppemot 6-7 år eller så...

Dom kan även ha mörkbruna ögon.

Liknande trådar

Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
667
Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
204
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
433
Senast: KeeNine
·
Övr. Katt Jag har en katt med extremt problematisk päls. Hon är korthårig, men med sjuka mängder ulligt underhår och hon fäller minst 8 av 12...
Svar
16
· Visningar
1 156
Senast: Hoarfrost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Målbilder för trubbnosar.