ögon lysning

Sv: ögon lysning

Är det bara om kenneln säger så
eller är det för tävling eller utställning

Jag har ögonlyst mina hundar för att jag ev ska använda dem i avel, men även för min egendel.
Hunden behöver inte ögonlysas för att ställas ut eller något sådant.

Men i övrigt de kostar ca 450 kr eller billigare att göra deta så varför chansa..jag gjorde de direkt närdom var 1 år och jag får göra om de om 1 år men det är de absolut värt!

Nej, det finns inga krav på att en rottis ska vara ögonlyst, så till vida att det inte finns några krav från uppfödarens sida förstås (tror detta blir vanligare och vanligare). Men för tävling/utställning krävs det inte.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
825
Senast: TantAgda
·
Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
559
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
739
Senast: MML
·
Övr. Hund Gå gärna in på Hundstallets instagram och läs - en vit blandrashund, korsning schäfer och någon polarras stals i natt vid ett inbrott...
Svar
18
· Visningar
1 530
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30