Ja och vad ingår då i LC eller LB tex? skritt och trav och galopp på rakt spår och någon enstaka volt. Klarar inte hästen det ens, då kan man inte rida hästen aktivt i skogen heller. Man får inte glömma att hästen ska inte ens kunna utföra dom momenten, och då är det inte mycket till ridning kvar.
Vilken häst som helst i normal grundkondition som går i alla gångarter i skogen ett par gånger i veckan klarar av att genomföra tex en LC om dom är fräscha, men enligt Agria så ska hästen förlorat all ridbarhet och inte kunna ens utföra momenten i en LC.
Och jag antar det är därför dom skriver just promenadridning eller gårdshäst, för det är inte en häst som ska hålla för ridning aktivt ens ute i skogen. Håller den för det så bör hästen inte bli triangelmärkt från början. Då är det en häst som håller fast med en annan sorts träning och ridning än på banan. För jo, även skogsridning kan ses som lättare träning för en häst, bara för att det är utanför ridbanan så betyder det inte att det inte är träning.
Och som jag skrivit innan tror jag det är väldigt många hästar som triangelmärks i onödan, som visst hade kunnat komma tillbaka om man gav dom tillräckligt med tid att läka.