Mia_R
Trådstartare
Jag lider helvetets alla kval just nu och vet inte hur jag ska göra. Jag har hittat en häst som jag tror skulle passa oss utmärkt, men den är oförsäkrad och vid koll med försäkringsbolagen har han passerat den magiska åldern för att gå att nyförsäkra. Jag vet inte om jag är så pigg på att köpa en häst som jag inte kan teckna veterinärvård till, tänk om ngt händer och jag tvingas avliva pga ekonomin?
Mitt fullblod fick åka ambulans in till Ultuna för 1,5 år sedan och sex dygn på IVA och isolering inklusive avlivning, destruktion och livvärdet gick loss på 70 000 kr totalt varav värsta smällen blev för försäkringsbolaget.
Skulle ni chansa att stå utan försäkring på en häst och hellre avliva om veterinärvården skulle bli för dyr även om hästen hade gått att rädda?
Mitt fullblod fick åka ambulans in till Ultuna för 1,5 år sedan och sex dygn på IVA och isolering inklusive avlivning, destruktion och livvärdet gick loss på 70 000 kr totalt varav värsta smällen blev för försäkringsbolaget.
Skulle ni chansa att stå utan försäkring på en häst och hellre avliva om veterinärvården skulle bli för dyr även om hästen hade gått att rädda?