ofärgad/naturfärgad maratonsele?

skogstomten

Trådstartare
Någon som vet vart man kan få tag på en sådan?
Visserligen inte panik aktuellt just nu, men eftersom jag inte trivs med den sele jag har nu, må väl vara ett måndagsexemplar eftersom det är så många som ändå trivs med det märket :D

Hittar mest bara färgade bruna och svarta maratonselar.
Är så förtjust i lokselen jag har och hur den åldras i färgen, den var ju ljus i början.

Har hitta denna http://www.equus-driving.se/vagn.php?id=2&v=db_seldon
och sen har ju Tärnsjö men det känns liiite saftigt ändå.

Så finns det någon med fler förslag?
Så jag vet hur länge jag måste spara :angel:

Sv: ofärgad/naturfärgad maratonsele?

Den du hade hittat där var ju riktigt snygg! Men passar det verkligen på en fjording? :)

Kan nog hålla med föregående jag.

SVART sele tycker jag är snyggt på en "guling" naturfärgat tenderar att se lite glåmigt ut till så ljusa hästar.

Fd fjordingfantikern
Anna-Carin

Den du hade hittat där var ju riktigt snygg! Men passar det verkligen på en fjording? :)

Joo om den mörknar lika fint som min loksele gjort så blir det jätte fint (enligt mig och några till "live") :love:
PICT4106.jpg

Kan hålla med om att som ny är det för ljust, men är det ofärgat så brukar det ju mörkna.
Hoppsadeln är ju rödbrun(oakbark) tycker mycket bättre om den än den svarta dressyrsadeln. Men det där är nog en smaksak. :D

Sen att jag nog måste prioritera en bättre bil först det är ju en annan femma :angel:

Ja på den bilden var den ju betydligt bättre i färgen, men jag måste nog hålla míg till det tråkiga svarta iaf, om det inte är en rödblack vill säga :) Men som sagt, en riktigt snygg sele!

Vad är det för fel på selen du har nu :confused:

För övrigt så tycker jag att hon var väldigt vacker i det ljusbruna huvudlaget hon hade idag, så att färgen inte passar på fjording håller jag inte med om. Men allt klär väl en skönhet :)

Vill bara säga att den selen är inte naturfärgad utan ljusbrun. Alltså kommer den inte att mörkna med tiden som naturfärgade gör, sorry!!

Vill bara säga att den selen är inte naturfärgad utan ljusbrun. Alltså kommer den inte att mörkna med tiden som naturfärgade gör, sorry!!

Tackar för varningen så jag inte behövde göra ett misstag där! det var det jag misstänkte, att den var färgad så att den inte skulle kunna mörkna. Har ett träns som är så.
aja, då var den inget alternativ då :D

Senast ändrad:

Vad är det för fel på selen du har nu :confused:

För övrigt så tycker jag att hon var väldigt vacker i det ljusbruna huvudlaget hon hade idag, så att färgen inte passar på fjording håller jag inte med om. Men allt klär väl en skönhet :)

Det är nog främst lädret jag stör mig kopiöst på. :o
Så stelt oavsett hur mycket jag smörjt, gjorde ett hårdryck förra sommaren eftersom folk här var nöjda så tänkte jag att, hm, jag har väl smörjt för lite då, men nä.
Den fungerar ju så den får vara för nu, men framöver så kommer jag (efter en bättre bil :angel: ) spara till någon jag inte blir på dåligt humör av så fort jag ska sela på. Är rädd att jag blivit bortskämd på lokselen, dumma karl som lurade mig att köpa en sån :mad:

:rofl:
Det där tränset var ett misstag, rätta tränset hade gömt sig.

hansbos sele finns i snygg färg, med snabbkopplingar mm.. 6000:-
selar.se har säkert nåt intressant med, och tärnsjös billigaste kostar ju ca 7000:- Så det finns.

Det där tränset var ett misstag, rätta tränset hade gömt sig.
Ja det matchade väl inte riktigt med selen ;) Men jag tyckte inte att färgen såg konstig ut på henne. Men vackrast är det nog med naturfärgat som har mörknat ordentligt, det kan jag hålla med om. Våran loksele är också sån, tyvärr har vi köpt bakselen separat och den är betydligt mörkare än resten så det ser inte riktigt bra ut.

Har Tärnsjö en sele för 7000? Vilken är det?

kolla på equilex.se de har tärnsjös billigaste bröstselar.

Tycker kanske inte det är värt det...man får en rejäl maratonsele för 7000 på selar.se

Ja Imperial selen gillade jag ju betydligt bättre :D
Färgen var ju inte det viktigaste utan bara lite kul att se vad det finns för utbud.

kolla om den finns i brun, tyvärr tror jag då det blir lite åt det röda hållet.
Jag har ju varit en lycklig ägare till en sådan...varje gång jag smörjer min idealsele sankar jag min imperial :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Annonsera mera VII
  • Födda-24

Omröstningar

Tillbaka