J

Jappen

Jag har kollat runt lite och det har ju pratats en massa om just bränässlor. Men har ni några andra örter/blommor/växter som ni torkar eller ger hästen?
Tacksam för svar
 
Nä, själv är jag för lat och bekväm för att gå ut och plocka, så jag köper färdigt men dyrt när det behövs..men vill du ha tips om örter så köp Hästägarens Örtabok..den är mycket bra.
 
torkade maskros blad hjälper lite mot host (inte riktit säker på det). jag ger det åt min nordis som just varit förskyld tycker det hjälper mot snuvan oxå. men men det kan jag ju inbilla mig :)
 
Maskros
nypon
älgört

Finns många flera man kan ge, men jag minns inte fler just nu. Låna hästägarens örtabok eller leta lite på nätet, finns rätt mkt läsvärt.
 
i hästägarens örtabok står inget om förkylning men det står att den är stärkande t ex. den är även urindrivande...

man kan t o m använda den vita saften i stjälken mot vårtor. både på häst och människa. det visste jag inte men läste det nu i boken.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 676
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
466
Senast: Linda_A
·
Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
489
Senast: WildHorse
·
Foder & Strö Jag ska flytta min häst till stall och själv köpa in strö efter att ha haft honom på lösdrift där strö ingick. Jag har således aldrig...
2
Svar
26
· Visningar
2 785
Senast: warg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp