roxanne

Trådstartare
Hjälp mig! Jag har skaffat oDC, läst andras frågor och kommit så långt att jag ska välja en hub. Men jag har ju inget att dela med mig, så jag får ju inte använda nån! Så när jag äntligen hittade en för nybörjare, då säger den att "You´ve got too few slots open, current slotsminimum is: 2" Jaha! Och vad är en slot och hur öppnar jag dem då??? Nån vänlig själ som vill hjälpa mig?
:confused:
 
Äsch! Nu hittade jag det själv, men nu när jag väl kom in på huben så blev jag utkastad typ direkt innan jag haja nånting! Plötsligt skulle man ha 1GB att dela med sig... :( Typiskt.. hur 17 ska man kunna börja då?
 
Jag har lagt in lite på min dator så att jag har några gb att dela med mig av.
Mitt problem är att jag inte kan koppla upp mig mot någon annan. Jag gissar
att det beror på virusprogrammet eller något sådant, men jag vet inte...
 
Nja... jag tror att det du ska dela med dig ska gå i linje med den hubben du är inne på.
Om du stänger av folk som laddar från dig eller har något helt annat eller olämpligt
så kan du tydligen bli avstängd från den hubben. Jag vet dock inte hur noggrann
den kontrollen är. Jag kan typ ingenting eftersom jag inte ens kan koppla upp mig
mot någon :mad:

Jag har ingen direkt aning om hur mång kb det går på en gb men det är mååååånga!
 
Vet du kanske möjligtvis varför jag inte kan koppla upp mig mot andra användare??
Jag har tittat på sidan men hittar inget där om det.
 
Är inte riktigt säker på hur du menar men det kan vara så att hubbarna du varit inne i kräver prefix t.ex [BBB], [SWE] eller liknande, framför ditt användarnamn. [BBB] står för bredbandsbolaget

Kolla på inställningar/Allmänt där ska ditt användarnamn finnas
Anslutningsinställningar ska ha AKTIV markerad, inget annat.

Har du kommit in i en hub så kan du dubbelklicka på en användare för att ladda hem dennes fillista, eller högerklicka o välja mellan flera alternativ.

De som är brunröda nertill är i passiv mode och delar inte med sig.

Är det en svensk hub brukar det bara vara att skriva i hubchatten för att få hjälp.
 
Jag kommer in i hubbar, vi har min sambos brors nick här och han är [VIP] och då
ska man ju tydligen inte dela med sig på den hubben. Så vi kommer in på hubbar
men jag kan inte hämta någons fillista eller koppla upp mig mot någon... Jag har
börjat fundera på om det kan vara något i mitt antivirus som gör att jag inte kan det...
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag hör hur det dånar utanför, och kan inte låta bli att öppna dörren och gå ut och sätta mig på huk på förstutrappen och bara...
Svar
9
· Visningar
2 538
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har verkligen snöat in på att lära mig mer om hormoner och hälsa nu, och jag älskar verkligen känslan av att vara driven av ett...
Svar
0
· Visningar
1 644
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det finns vissa människor som framkallar mina sämre sidor. Människor som får mig att bli någon jag inte vill vara. Jag skulle så oerhört...
Svar
0
· Visningar
1 308
Senast: cassiopeja
·
Katthälsa Ena katten har blivit dräktig och enligt veterinär beräknas föda inom 2 veckor. Dräktigheten upptäcktes förra veckan. Jag har...
Svar
7
· Visningar
3 204
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp