Också ett sätt

mandalaki

Trådstartare
Det här hörde jag i lokalradion för en stund sen:

En ung tjej berättade hur hon rastat sina hundar intill en större väg. Från en bil som passerade henne sträckte nån ut en arm och vinkade och tjejen blev förbryllad för hon kände inte igen bilen.

När nästa bil passerade förstod hon dock sammanhanget. Nästa bil stannade längre fram, en kvinna klev ur, tog upp nåt från vägen och sprang fram till tjejen, nästan chockad.

Det var en kattunge hon plockat upp. Någon som jag gärna skulle vilja ha registreringsnumret till hade alltså kastat ut en kattunge ur bilen i full fart för att bli av med den :mad: :mad:.

Det den här tjejen sett var alltså ingen vinkning, utan nån som kastade ut katten, troligen för att den skulle bli överkörd av nån annan bilist.

Som tur är var den unga tjejen moder Teresa. Hon tog hem kattungen, upptäckte att benet var brutet, tog den till veterinär och betalade för operationen. Nu behåller hon katten, som bedömdes bara vara sex veckor och en liten sköldpaddsfärgad hona.

Fantastisk tur att såna som hon finns. Men jag skulle bra gärna vilja ha tag på människorna i den där första bilen. Också ett sätt att avliva en stackars kattunge :mad: :mad: :mad:.

mandalaki

Jag tycker man ser nån sån artikel i tidningen varje sommar. Är verkligen folk så vansinnigt känslokalla, eller ser de inte katter som liv?

Nån skruv är jävligt lös, det är helt klart. Nej, de kanske inte ser katter som djur. Katthonor går iväg och blir på smällen alldeles på egen hand, då står det människan alldeles fritt att hantera resultatet hur som helst. Kattungarna blir inga levande varelser, de blir bara en oönskad konsekvens. (Av att människan inte haft vett på att kastrera).

Det är bedrövligt :mad:.

mandalaki

hmm... inte för att detta hör hemma här under "katt"
men jag kan ju berätta att min arab dumpades i en
contanier som föl..
men tack vare att en äldre farbror hittad honom så är
han här hos mig nu...

ja, det var meningen att han skulle självdö där..
min älskade vackra arab! :cry:

ja, nu var det ju inte jag som hittade honom..
men han har haft en helvete till liv, han såldes till
sverige (föddes i danmark) efter att gubben räddat honom
och här i sverige så levde han ett liv i vanvård..
SEN köpte jag honom..

Ah, jag läste för snabbt. Tolkade äldre farbror som en släkting :D. Men tur att det gick som det gick, i alla fall.

mandalaki

ja det är det!

men för att inte förstöra tråden totalt så kan jag försöka styra in den på rätt spår igen (ursäktar mig själv att jag fick den till att spåra in på annat).
ja, det är tragiskt, men det händer överallt.. hemskt är det att folk inte verkar hysa mer kännslor till dom små än dom gör till en tallkotte eller liknande.

Vilka människor det finns! :mad:
Om det är så jäkla svårt att behålla en kattunge så är det väl bara att ta den till veterinären. Fattar inte vad folk tänker med?? :mad:
Undrar jag, om den hade syskon, och vilka metoder ägaren använde för att bli kvitt dem? :(

Jo, så tänker jag också. Det är väl inte så ofta som en bondkatt bara får en unge. Den var ju dessutom så ung så den kan inte ha varit den enda som inte fått nytt hem.

De kan ju ha tagit död på ungarna på olika sätt. Det är väl lättare att kasta ut en unge genom bilrutan än att kasta ut en hel kull :smirk:.

mandalaki

På mitt jobb har vi hitills den här sommaren fått in en kartong med 8 kattungar runt 3-4 veckor gamla vid E18's väggren.
Samt en upphittad kattunge vars öde är okänt, men hon hade stora skador på sina fyra tassar som inte har en naturlig förklaring :mad:

Vilka idioter det finns!!! :mad: :mad: :mad:

Vad synd att flickan inte sag registreringsskylten, det hade vart intressant att hora en forklaring; "Jag tog fel pa katten och McDonaldspasen"

Ja, sjuka människor det finns.
Att de inte får dåligt samvete?
Det är sånna människor som blir mördare...sånna utan samvete...

En kull från mina föräldrars katt bestod av två små missar. (Samma honkatt som jag skrev en tråd om för inte så länge sedan) Vi sålde dom till utlänsk familj, ingen av dom kunde speciellt bra svenska. Vi förklarade hur man skötte dom, och vad de skulle äta. De hade två små barn som blev så glada över de små katterna. Och Föräldrarna var så trevliga.

Nästan exakt ett år efter det svängde deras glassiga BMW upp på vår grusgång, men jag kopplade inte rikigt att det var kattköparna, bara att jag kände igen den snygga bilen. Men de stannade aldrig, utan gjorde en rivstart iväg så snart de vänt. Vi undrade ju lite, men kopplade som sagt aldrig vilka de var. Efter en timme ca så kom två tuffsiga katter fram ur buskagen, då förstod vi att de jävlarna kommit hit och slängt ut katterna i farten! Nu var de ju inte så små och ulliga längre :eek: :mad:

Fast tur var väl ändå att de lämnade katterna hos oss, de kunde ju lika gärna ha slängt ut dom på motorvägen eller något annat hemskt. Nu fick katterna tack och lov ett nytt hem tillsammans, men det var ren tur att det gick att ordna.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 649
Senast: Skjøldur
·
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 613
Senast: Pratsch
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 532
Senast: Urigurien
·
Övr. Katt Efter några år utan katt så funderar jag på att bli kattägd igen. Jag är uppvuxen med ett gäng huskatter, men efter att sista katten vi...
Svar
9
· Visningar
1 968
Senast: Lager
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka