Och så har man tävlat dressyr...

Undret

Trådstartare
Nu har jag äntligen "genomlidit" en dressyrtävling med min hopphäst... han var pigg och spänd och när vi kom in på banan stannade han bara och kollade sig omkring, typ "vart e hindren?" :confused: sen trippade han sig igenoom HELA LB:1 programmet *stolt* självklart fick vi "bara" 41% :p men det var över förväntan!!! *jag satsade på typ 25%* dommaren hade skrivit "över tempo" på VARENDA punkt i hela programmet och på slutet stog det "ser ngt. okontrollerbart ut!" :rofl: så det var bara att åka hem, ta ur knopparna och satsa på hoppningen igen... :D

Sv: Och så har man tävlat dressyr...

Eller så tränar man lite till och åker ut på fler dressyrtävlingar. ;) När ni varit ute på några till så ska du se att hästen inte tycker att det är så konstigt längre.

Dressyren är ju faktiskt grunden till all ridning, även hoppning ;) :angel:

M.

jag och unghästen genomled också våran första förra helgen..eller led så tokigt var det faktiskt inte.. 52.5% kom vi runt på..det kan ju bara bli högre :)

men man inser också att det är bra mkt roligare o tävla hoppning :D

Nar jag borjade tavla dressyr med min gamla hopp-ponny undrade han ocksa var alla hinder hade tagit vagen :smirk: Men efter mycket traning sa har han lugnat ner sig! Hans nya agare rapporterade att han hade varit slo pa de senaste tavlingarna.
Nar man har tavlat dressyr ett tag inser man hur livsfarligt hoppning ar ;)

Här ska inte tävlas nån mer dressyr... :rofl:

Bara för att jag säger att jag inte ska tävla mer så betyder det ju inte att jag inte tränar! De vet väl varenda kotte, att dressyr är grunden till allt! Jag tar minst en dressyrlektion i veckan för B-tränare...

Men hoppning är ju såå mycket roligare... :D

så ser min dressyrhäst ut när han kommer in på banan förutan att tittar efter sabeltandade tigrar istället..

min tjej trodde man skulle hoppa över de små söta vita staketen och jag kände hur hon samlade sig när vi red upp på linjen och skulle hälsa. :D :D

lakrits skrev:
min tjej trodde man skulle hoppa över de små söta vita staketen och jag kände hur hon samlade sig när vi red upp på linjen och skulle hälsa. :D :D

hehe... när man ska öka galoppen på diagonalen så förbreder sig min häst för att hoppa :crazy: och blir skitförbannad när man samlar honom, bryter av och svänger istället...

Sist jag var med på en tävling (obs mycket liten klubbtävling) så hade domaren skrivit att hästen var 'stark' sju gånger på pappret :o Och visst, pålle ville inte vara ensam och låg på :crazy:

Liknande trådar

Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 622
Senast: Ramona
·
M
Dressyr Hej, min lilla ridskola ska ha som en liten klubbtävling där de flesta som rider där ska vara med :) Och min favorithäst (Ponny ;) ) är...
Svar
1
· Visningar
1 148
Dressyr Nu har vi ju avhandlat var godkänt gränsen går och vart den faktiskt går (missförstå mig rätt ;)), det behöver vi inte fortsätta med i o...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
13 204
Senast: Emelei
·
Hoppning Har en halvblodsvalack som jag haft i 1,5 år. Har mest ridit och tävlat dressyr, men startat en lokal hoppning med honom. Då han i...
2
Svar
23
· Visningar
2 875
Senast: frittan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve