Ja du har missuppfattat fel för jag är inte ute efter en specifik svensboende svensk på posten utan en LEDARE!! Det är något jag dessutom helt öppet efterlyst de senaste fem säsongerna!Med all respekt är det väl helt ointressant vilka som deltagit i debatten. Jag har läst och tycker det är dags att se lite framåt och kanske inte älta så mkt. Du verkar vara förkämpe för ngn svensk eller fattar jag fel? Oavsett vilket nu är ny ledning tillsatt och dags att se framåt tycker jag.
Om det sedan är att älta om man vill få reda på vilka ledaregenskaper Bergendorf anses sitta på kontra vad de svenskutbildade tränarna som sökte tjänsten får stå för dig.
Jag tycker det är intressant ur perspektivet att om man kan dissa samtliga svenska A och B-tränare som sökte förbundskaptenstjänsten genom att inte ens kalla dem till intervju måste det väl vara ett radikalt generalfel som genomsyrar den svenska tränarutbildningen.
Om så nu är fallet kan vi faktiskt plocka in vem som helst att leda svensk fälttävlan. Vi kommer ju ändå vara chanslösa och uppenbarligen ändå inte komma någonstans eftersom vi redan fått ett sorgligt slags kvitto på att våra svenskutbildade tränare ändå suger.
Vad gäller Bergendorff verkar han ju så här långt besitta allt annat än just de ledarskaper och kommunikativa kvalifikationer som påstods ligga till grund för hans anställning från första början. Over and out!